Podczas pierwszej edycji budżetu partycypacyjnego zgłosiliśmy projekt Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na wybranych ulicach Ursynowa. Projekt zyskał ogromne poparcie wśród mieszkańców Ursynowa - ponad 6 tys. głosów, co stanowiło drugi najlepszy wynik nie tylko na Ursynowie, ale również w całej Warszawie. Niestety, zwycięski projekt skonsumował całą pulę środków przeznaczonych na budżet obywatelski na Ursynowie, więc nasz pomysł nie mógł liczyć na finansowanie.

Ale nie składamy broni! W tym roku zgłosiliśmy ten sam projekt (choć musieliśmy trochę ograniczyć jego zakres). Mamy nadzieję, że tym razem się uda, a dzięki Waszemu wsparciu poprawi się bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych oraz warunki do jazdy rowerem na Ursynowie.

Projekty ogólnodzielnicowe

19. Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na wybranych ulicach Ursynowa
Projekt dotyczy ulic Bartoka, Herbsta, Jastrzębowskiego, Cynamonowej, Dereniowej i składa się z dwóch uzupełniających się elementów:
1) Poprawy bezpieczeństwa pieszych poprzez uniemożliwienie samochodom wyprzedzania przed przejściami dla pieszych oraz poszerzenie / utworzenie azyli dla pieszych (tam gdzie to możliwe);
2) Wyznaczenia pasów rowerowych na jezdni.

Ursynów Wysoki Północny

18. Łączymy Parki
Celem projektu jest utworzenie parku, który byłby połączeniem parku Romana Kozłowskiego (przy Kopie Cwila) i parku im. Jana Pawła II (przy kościele Wniebowstąpienia Pańskiego). Posadźmy drzewa i roślinność ozdobną. Ustawmy ławki, latarnie, kosze na śmieci i stwórzmy miejsce przyjazne mieszkańcom.

Ursynów Wysoki Południowy

Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich
Zakres projektu będzie obejmował wyznaczenie pasów rowerowych na ul. Stryjeńskich na odcinku od ul. Płaskowickiej do ul. Przy Bażantarni.

Zielony Ursynów

2. Uspokojony ruch na lokalnych ulicach Zielonego Ursynowa
Wyznaczenie strefowego ograniczenia prędkości do 30 km/h na lokalnych ulicach Pyr, Dąbrówki i Jeziorek (bez ul. Puławskiej, Karczunkowskiej i Baletowej). Ulice na tym obszarze powinny służyć wyłącznie mieszkańcom - ruch tranzytowy należy ograniczać, m.in. poprzez uspokojenie ruchu.