Wniosek o korektę organizacji ruchu w rezerwacie Las Bielański
Warszawa, 26 lipca 2013 r.
Do: Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz,
Prezydent Warszawy
Szanowna Pani,
Mając na uwadze konieczność należytej ochrony rezerwatu Las Bielański (obszaru PLH 140041) oraz zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i rowerzystom narażonym obecnie na zagrożenia ze strony ruchu samochodowego na ul. Dewajtis Stowarzyszenie Zielone Mazowsze wnosi o pilne dokonanie następujących zmian w stałej organizacji ruchu:
a) Ustawienie znaku B-1 [zakaz ruchu] z tabliczką T-22 [nie dotyczy rowerów] oraz tabliczką „nie dotyczy uprawnionych służb” za najdalszym na wschód wjazdem na teren WMSD celem eliminacji ruchu pojazdów poniżej skarpy. Bardzo często obserwuje się przypadki zjeżdżania samochodów ze skarpy wiślanej, aż do ul. Pergaminów i nad Wisłę, co nie ma uzasadnienia, jest sprzeczne z intencją dotychczasowego oznakowania i z funkcją terenu, więc powinno być wyeliminowane.
b) Ustawienie przy wjeździe w ul. Dewajtis znaku zakazu ruchu pojazdów o masie powyżej 10 ton. Ulica Dewajtis jest zupełnie nieprzystosowana do ruchu tirów, autobusów i innych pojazdów dużych rozmiarów ze względu na niewystarczającą szerokość, ciasne wyłukowania, progi spowalniające i brak możliwości zawracania. Ruch i manewrowanie takich pojazdów często odbywa się z użyciem trawników i ścieżek na poboczach, co nie powinno mieć miejsca.
c) Ustawienie przy wjeździe w ul. Dewajtis oznakowania D-40 [strefa zamieszkania] (z ew. likwidacją oznakowania „uwaga piesi”). Przemawia za tym duża intensywność ruchu pieszego, w tym osób starszych i z wózkami. Widoczne na co dzień zagrożenie bezpieczeństwa pieszych poruszających się jezdnią ulicy Dewajtis, szczególnie w porze jesienno-zimowej oraz po zmroku.
d) Przestawienie znaku B-36 [zakazu zatrzymywania się i postoju] na tyle blisko ul. Marymonckiej, aby zlikwidować odcinek traktowany przez kierowców jako bez zakazu między torowiskiem a obecnym znakiem.
e) Wprowadzenie dodatkowych progów spowalniających, najlepiej wyspowych.
f) Wprowadzenie fizycznych ograniczeń zapobiegających dewastacji przez samochody poboczy ulicy Dewajtis w postaci wygodzeń, słupków lub barier wzdłuż krawężników ul.Dewajtis na odcinkach, gdzie występuje nasilone nielegalne parkowanie, tj.
– od ul. Marymonckiej na odcinku 100 metrów w kierunku Wisły, obustronnie;
– od punktu widokowego do Kamedulskiej po stronie północnej;
– od Kamedulskiej na wschód na odcinku 200 metrów, obustronnie;
Częściowo jako wygrodzenia można wykorzystać np. naturalne głazy, betonowe donice lub okorowane pnie drzew. Sposób realizacji wygrodzeń, w odpowiedniej formie, tak aby skutecznie zapobiegały parkowaniu, pozostawiamy odpowiednim służbom. Postulat ten zgłaszany od pięciu lat jednostkom m.st. Warszawy nie przyniósł jak dotąd skutków.
Odpowiedź na pismo: [zobacz >>>]