Szansa na poprawę ścieżek rowerowych przy estakadach bielańskich?
Notatka z rady technicznej 30 kwietnia 2008
rada techniczna w Zarządzie Dróg Miejskich
ul. Chmielna 120
2008.04.30
Dot.: rekonstrukcji i korekty przebiegu ścieżek rowerowych pod estakadami bielańskimi
W siedzibie ZDM dnia 30.04.2008 roku, przeprowadzono spotkanie z udziałem:
przedstawiciela gabinetu prezydenta Warszawy, dyrekcją ZDM, przedstawicieli wykonawców: WPM Mosty i Skanska, przedstawicieli Wydziału Transportu Rowerowego i Komunikacji Pieszej BDiK oraz stowarzyszenia Zielone Mazowsze.
Na spotkaniu podjęto następujące ustalenia:
□ projektant estakad ma wykonać projekt skorygowanego przebiegu ścieżki rowerowej (poszerzenie),
□ na odcinku na którym występuję deficyt miejsca,
dopuszcza się przesunięcie ścieżki pod estakadę,
□ chodnik zostaje nadal odseparowany od ścieżki rowerowej (styka się tylko w punktach gdzie separacja nie jest możliwa),
□ nawierzchnia bitumiczna będzie zastosowana na ścieżce rowerowej oraz chodniku,
□ do zadań projektanta będzie należało: wykonanie projektu zieleni, uzyskanie pozwolenia na budowę, opini ZDM oraz Inżyniera Ruchu,
□ WPM Mosty/Skanska ma zaprojektować i wykonać elementy chroniące przed spadaniem części samochodowych z estakad na ścieżkę rowerową, w postaci dwóch równoległych opasek metalowych na barierach energochłonnych (długość 2 x 400 m – szacowany wstępnie koszt ok. 50zł/mb),
□ przedstawiciele Zielonego Mazowsza maja dokonać wizji lokalnej w terenie z projektantem,
□ konieczne jest zakopanie/zniwelowanie rury ciepłowniczej przecinającej ścieżkę rowerową (dysponent rury – Huta Lucchini),
□ schody z zatoki nie zostaną odtworzone w dotychczasowej formie, dokona się ich zwężenia i doda pochylnię,
□ przewidywany czas części formalnej – 2 miesiące,
□ planowane rozpoczęcia robót – koniec października 2008 r.,
Określono zakres działań i terminy ich realizacji, na tym spotkanie zakończono.
W spotkaniu udział wzięli – lista obecności w załączniku.
Ustalenia ze spotkania roboczego 16 maja 2008r.
w/s ciągów pieszo-rowerowych przy estakadach bielańskich
W ramach odtworzenia stanu pierwotnego, po remoncie estakad:
1. odbudowa ścieżki pieszo-rowerowej maksymalnie szerokiej – min. 3 m.
2. w przypadku ścieżki 3 m rezygnacja z podziału na pasy pieszy i rowerowy, jedynie znaki pionowe C-13 tak jak dotychczas. Ruch pieszy będzie się odbywał na zasadzie art.
11 ust. 4 PoRD. Po okresie próbnym można będzie w razie potrzeby wprowadzić podział linią poziomą.
3. wykonanie łagodnych łuków poziomych
4. wykonanie wyprofilowania niwelety i spadków poprzecznych w celu odpowiedniego odprowadzania wody w kierunku Wisły (szczególnie dotyczy zjazdów i wjazdów)
5. rozważenie możliwości rezygnacji z odtwarzania ścieżki tuż przy estakadach jako zbędnej (nieużywana i narażona na zasypywanie piachem z estakad)
6. rozważenie możliwości likwidacji lub zakopania rurociągu (wł. Huty W-wa) w taki sposób, aby nie podnosić niwelety; w przypadku braku możliwości – rozważenie innych rozwiązań np. wyprofilowany krawężnik;
Kolejne spotkanie odbędzie się po opracowaniu projektu.
Stworzyła: K. Malczyk
Uzupełnił Marcin Jackowski
Zobacz też
Notatkę z poprzedniego spotkania [zobacz >>>]
Poprzednie pisma [zobacz >>>] [zobacz >>>]
Dalszy ciąg [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>]