KDS popiera kładkę przez Wisłę
Na dzisiejszym posiedzeniu Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu przyjęła uchwałę popierającą budowę pieszo-rowerowego połączenia Pragi ze Śródmieściem, jak też wskazującą, co powinno zostać wzięte pod uwagę podczas prac przygotowawczych.
Uchwała KDS ds. Transportu
z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie budowy kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę w centrum Warszawy
Na podstawie regulaminu działania Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu z dnia 10 stycznia 2016 r. oraz Programu współpracy m.st. Warszawy w roku 2016 z organizacjami pozarządowymi, uchwala się, co następuje:
1. Komisja popiera budowę kładki pieszo-rowerowej łączącej ul. Bulwar Karskiego na wysokości ul. Karowej w dzielnicy Śródmieście z ul. Okrzei w dzielnicy Praga Północ. Kładka powinna być traktowana jako element założenia urbanistycznego zwanego Traktem Praskim łączącego ulice Krakowskie Przedmieście – Karowa z ciągiem ulic Okrzei – Ząbkowskiej – Kawęczyńskiej.
2. Komisja stwierdza, iż projekt budowy kładki powinien być wyłoniony w publicznym konkursie. Zapewni to, że poza walorami użytkowymi duże znaczenie będą miały walory estetyczne. Projekt powinien również jak najmniej ingerować w nurt rzeki Wisły, a także brzeg po stronie dzielnicy Praga Północ z uwagi na obszar Natura 2000.
3. Komisja proponuje, by podczas budowy kładki przebudować skrzyżowanie ul. Wybrzeże Kościuszkowskie z ul. Karową, tak aby zapewnić przejścia naziemne dla pieszych i rowerzystów z zachowaniem norm BRD. Alternatywę mogłaby stanowić budowa przejścia podziemnego pod ul. Wybrzeże Kościuszkowskie, co zapewni bezkolizyjne połączenie pieszo-rowerowe.
4. Komisja uważa, iż kontynuacją budowy kładki pieszo-rowerowej powinna być realizacja dalszych elementów Traktu Praskiego. Ulicę Karową należy dostosować do ruchu rowerowego oraz pieszego ograniczając strefę płatnego parkowania oraz zwężając jezdnię do przekroju 1×2, bez osobnych pasów do skrętów, dla zapewnienia miejsca na pasy rowerowe na całej długości ulicy. Należy rozważyć całkowitą przebudowę ulicy Okrzei tak aby była bardziej przyjazna dla ruchu pieszego i rowerowego oraz stanowiła atrakcyjną przestrzeń publiczną.
Prezydium Komisji:
Robert Buciak
Michał Harasimowicz
Sławomir Lorenc