Na początku roku zwróciliśmy się do Urzędu Miasta, by poprawić bezpieczeństwo na przejściach przy przystankach Park Traugutta, gdzie regularnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych.

Choć pierwotnie ZTM sugerował przeniesienie w ogóle przystanków tramwajowych, według informacji na stronie ZDM, ostatecznie ma być wdrożone rozwiązanie zbieżne z naszymi postulatami, czyli zrezygnowanie ze zbędnych pasów ruchu na wysokości przejścia. (Schemat pochodzi ze strony ZDM.)

Przy okazji zdecydowano o przeniesieniu przejścia przed ul. Szymanowską i zmianie lokalizacji przystanku. Więcej szczegółów: zdm.waw.pl/aktualnosci/bedzie-bezpieczniej-na-trzech-skrzyzowaniach .

Pismo MDL-15-0335-01-MS z 4 stycznia 2016 r.

Do: Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy

Niniejszym wnoszę o poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych przez ul. Słomińskiego na wysokości przystanków Park Traugutta poprzez montaż wysp dzielących lub zwężających poszczególne jezdnie.

Obecna organizacja ruchu przewiduje niemal 200-metrowe pasy do lewoskrętu, rozpoczynające się przed przejściami dla pieszych. Oznacza to, że jezdnia zostaje poszerzona o 50% bezpośrednio przed przejściem, co wydłuża drogę ewakuacji i zwiększa ryzyko wyprzedzania na przejściu. Fakt, że obecna organizacja ruchu jest niebezpieczna, potwierdzają dane policji. Tylko w latach 2011-2014 doszło do 5 najechań na pieszych, w tym jednego ze skutkiem śmiertelnym. Dane te nie obejmują przy tym niebezpiecznych sytuacji, które szczęśliwie nie skończyły się wypadkiem zgłoszonym na policję.

Ryzyko wypadków można ograniczyć poprzez zachowanie przekroju dwupasowego na przejściu, montując azyl przed przejściem na pasie do lewoskrętu lub pasie środkowym. Drugie rozwiązanie byłoby korzystniejsze, jako że uniemożliwiałoby wyprzedzanie samochodów zatrzymujących się przed pasami.