Czekamy na usprawnienia na ul. Sobieskiego
Wprowadzenie
Nieco ponad pół roku temu wystąpiliśmy do Inżyniera Ruchu z wnioskiem o usprawnienie funkcjonowania pasa dla autobusów na ul. Sobieskiego poprzez przekształcenie ich w całodobowe [zobacz >>>].
Inżynier Ruchu zwrócił się do Zarządu Dróg Miejskich, który pozytywnie zaopiniował nasz wniosek, a Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował bardziej kompleksowe usprawnienia, w tym kamery rejestrujące samochody wjeżdżające na pas dla autobusów. O tym ostatnim dowiedzieliśmy się niedawno, gdy zapytaliśmy o aktualny stan prac nad separatorami. Okazuje się, że nad wytycznymi od czterech miesięcy pracuje Biuro Drogownictwa. Miejmy nadzieję, że rezultaty zobaczymy już niebawem. Wytłuszczenia pochodzą od redakcji.
Stanowisko ZDM
Warszawa, 5 stycznia 2009 r.
Od: Zarząd Dróg Miejskich.
Do: Zarząd Transportu Miejskiego.
Zarząd Dróg Miejskich przesyła w załączeniu pismo Inżyniera Ruchu m,st. Warszawy nr BD-IR-KKR-5511-215-2-08 oraz pismo Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych SRN /08/0409/10/MS w sprawie zmiany godzin funkcjonowania pasa autobusowego na ul. Sobieskiego na całodobowy celem zajęcia stanowiska dotyczącego zasadności funkcjonowania ww. pasów.
Informujemy, że Zarząd Dróg Miejskich opiniuje pozytywnie tą propozycje. W załączeniu przekazujemy do wykorzystania aktualne pomiary ruchu w formie wykresów wahań dobowych wg kolejnych godzin dla przekroju ul. Sobieskiego na odcinku Idzikowskiego – Hańczy.
Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich
Grażyna Lendzion
Do wiadomości:
1.Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Biuro Drogownictwa i Komunikacji
Inżynier Ruchu m. st. Warszawy
2.Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych
3.DTBR w/m
Stanowisko ZTM
Warszawa, 17 lutego 2009 r.
Od: Zarząd Transportu Miejskiego.
Do: Biuro Drogownictwa i Komunikacji.
W nawiązaniu do pisma Zarządu Dróg Miejskich ZDM/DTOR/5512/5497/09 z dnia 5 stycznia 2009 roku, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że z zadowoleniem przyjmuje wszelkie działania zmierzające do podniesienia poziomu podróżowania komunikacją miejską i popiera ideę zmiany godzin funkcjonowania pasa autobusowego na ul. Sobieskiego na całodobowy.
W związku z powyższym, mając na uwadze potrzebę kompleksowego działania przy rozszerzaniu istniejącego priorytetu dla transportu zbiorowego, uprzejmie prosimy o przekazanie niezbędnych wytycznych, pozwalających na podjęcie przez ZTM dalszych działań:
• decyzja o kontynuowaniu prac związanych z realizacją otrzymanej propozycji;
• wyrażenie opinii, co do zasadności wydłużenia istniejącego pasa do skrzyżowania z ul. Nabielaka – celem zwiększenia przepustowości ruchu autobusowego na ciągu ulic Sobieskiego-Belwederska. Nadmieniamy, że wykorzystując funkcjonującą na tym skrzyżowaniu sygnalizację świetlną, widzimy możliwość zastosowania „śluzy” dla autobusów skręcających z ul. Belwederskiej w ul. Spacerową;
• zasadność wdrożenia w omawianej lokalizacji pilotażowego systemu automatycznej kontroli pojazdów nieuprawnionych, wykorzystujących wydzielony pas autobusowy (wskazanie zakresu działania we współpracy z ZDM);
• zakres niezbędnych analiz ruchowych poprzedzających ostateczne decyzje i wykonanie projektu organizacji ruchu.
Jednocześnie nadmieniamy, że w szczycie porannym (godz. 6:30-10:00) ul. Sobieskiego na odcinku ul. Beethovena-Chełmska kursuje w ciągu godziny średnio 49 autobusów przewożąc ok. 4400 pasażerów, natomiast na odcinku ulic Chełmska-Gagarina, ulicą Sobieskiego przejeżdża w analogicznym okresie w ciągu godziny średnio 40 autobusów przewożąc ok. 3700 pasażerów.
Koordynator Działalności Przeowozowej ZTM
Andrzej Franków
Do wiadomości:
1.Zarząd Dróg Miejskich
2.Urząd m. st. Warszawy
Biuro Drogownictwa i Komunikacji
Inżynier Ruchu m. st. Warszawy
3.ZTM-NR