Pierwszy przetarg w Polsce na obsługę pojedynczej linii kolejowej wygrała spółka PKP Przewozy Regionalne. Przetarg zorganizowało Województwo Zachodniopomorskie na obsługę linii kolejowej Stargard Szczeciński - Kalisz Pomorski. PKP PR było jedynym oferentem w przetargu i zwyciężyło z kwotą 430.438,46 zł. Pociągi wyruszą na trasę 1 września i będą kursowały przez 122 dni do 31 grudnia br. Oznacza to, że wykonają pracę przewozową 56,608 pockm. Za jeden pockm PKP Przewozy Regionalne otrzyma 7,6 zł. Ciekawe, że na początku roku PKP Przewozy Regionalne oczekiwały od organizatorów przewozów dopłaty do jednego pockm na poziomie 11,24 zł. Usługa przewozowa będzie wykonywana autobusami szynowymi, które PKP PR dzierżawi od władz województwa, serii SA103. Niemniej jednak, pokrycie kosztów przychodami nie powinno przekraczać na tej linii 15-20% - zwłaszcza, że zaproponowany rozkład zawiera podstawowe błędy marketingowe spółki i na 6 pociągów zawiera takie, które wyruszają w trasę przed 5 rano lub kończą ją po 22. Czy zatem usługi PKP PR są w rzeczywistości tańsze niż utrzymuje spółka targując się z samorządami?