Uwagi do drugiej wersji projektu przebudowy Podskarbińskiej i Mińskiej
Pismo ZM-18-810-01-MS
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Nawiązując do projektu przebudowy ul. Podskarbińskiej i Mińskiej, przesyłam
następujące uwagi i wnioski:
1. Małe rondo na skrzyżowaniu Podskarbińskiej i Mińskiej jest rozwiązaniem korzystnym
pod względem uspokojenia ruchu i zapewnienia miejsca na azyle [zobacz >>>], jednak zastosowane
wokół niego rozwiązania rowerowe (w szczególności zakręty pod kątem prostym) są
niebezpieczne i niefunkcjonalne. Należy zapewnić miejsce na normatywne zakręty i
miejsce na kumulację przed przejazdami.
2. Należy doprojektować drogę dla rowerów po północnej stronie Mińskiej (od
Podskarbińskiej do Terespolskiej), tak by uniknąć dwukrotnego przecinania jezdni ul.
Mińskiej przy podróży rowerem w relacji z/do nowych osiedli do/z centrum. Drogę dla
rowerów należy włączyć w jezdnię serwisową na skrzyżowaniu z Terespolską (ślepy
odcinek Mińskiej). Dodatkową przestrzeń po stronie północnej można
wygospodarować, zamieniając skośne miejsca parkingowe po stronie południowej na
równoległe.
3. Należy zlikwidować przeplot drogi rowerowej z chodnikiem po południowej stronie
Mińskiej, prowadząc ją wzdłuż miejsc parkingowych (z zachowaniem miejsca na słupki i
skrajnię).
4. Należy powiązać projektowaną infrastrukturę rowerową z projektem pasów rowerowych
w ul. Stanisławowskiej (projekt realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich).
Projekt
Projekt przebudowy ul. Podskarbińskiej i Mińskiej w związku z budową zespołu zabudowy mieszkaniowej:
JPG, 5157 kB.