Wyniki ankiety na temat inwestycji rowerowych na Ursynowie
Ankieta prowadzona była w Internecie od 11 października do 7 listopada 2006 r. oraz podczas prezentacji terenowej 21 października. W ankiecie udział wzięło 66 osób.
Priorytetowe inwestycje
Pytanie 1: Które odcinki dróg dla rowerów uważasz za
najpilniejsze do zrealizowania? Zaznacz nie więcej niż trzy.
Odpowiedź | L. wskazań |
---|---|
Al. KEN strona zachodnia – modernizacja istniejącej | 25 |
Puławska, odc. Dolina Służewiecka – Płaskowickiej | 23 |
przejazd pod Doliną Służewiecką przy Koncertowej | 20 |
Stryjeńskich | 13 |
Puławska, odc. Leśna – granica miasta | 13 |
Puławska, odc. Płaskowickiej – Leśna | 11 |
Al. KEN strona wschodnia | 11 |
Płaskowickiej | 11 |
Ciszewskiego – przedłużenie do skarpy | 9 |
połączenie ulic Dereniowej i Romera | 8 |
Gandhi | 7 |
Roentgena – połączenie istniejących odcinków | 6 |
Rosoła strona zachodnia – modernizacja istniejącej | 5 |
Romera | 4 |
przedłużenie ul. Wilczy Dół do Moczydłowskiej | 4 |
Rosoła strona wschodnia, odc. Ciszewskiego – Nugat | 3 |
Nowoursynowska odc. Ciszewskiego – Rzymowskiego | 3 |
Bartoka | 2 |
przejazd Wokalna – Okaryny pod ulicą Bartoka | 2 |
Muchomora | 2 |
inne (pojedyncze wskazania) | 5 |
Najpilniejsze według uczestników ankiety inwestycje rowerowe.
Uczestnicy ankiety najczęściej wskazywali na konieczność realizacji inwestycji rowerowych poprawiających jakość połączeń Ursynowa z centrum Warszawy – w Al. KEN, na północnym odcinku ul. Puławskiej oraz w przejściu podziemnym pod ul. Dolina Służewiecka. W drugiej kolejności wymieniane były ulice Płaskowickiej, Stryjeńskich i pozostałe odcinki ulicy Puławskiej (jedyne drogi klasy G/GP pozostające bez ścieżek rowerowych). Na dalszych miejscach znalazły
się przedłużenie ścieżki w ul. Ciszewskiego do granicy dzielnicy (połączenie z Wilanowem) oraz połączenie ulic Dereniowej i Romera (ważny skrót).
Warto zwrócić uwagę na wysoką pozycję modernizacji istniejącej drogi dla rowerów w al. KEN. Potwierdza ona wyniki pierwszej ankiety [zobacz >>>], w której al. KEN została uznana za najbardziej niebezpieczną ulicę dla rowerów na terenie dzielnicy, i wskazuje na konieczność radykalnego podniesienia jakości realizowanych tras
rowerowych.
Preferowane rozwiązanie dla ul. Gandhi
Pytanie 2: Jakie rozwiązanie uważasz za najlepsze dla ulicy Gandhi?
Rozwiązanie | l. wskazań |
---|---|
pasy dla rowerow na jezdni | 16 |
dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie północnej | 14 |
dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie południowej | 12 |
jednokierunkowe drogi dla rowerów po obu stronach ulicy | 11 |
najlepiej nic nie zmieniać | 2 |
nie mam zdania | 11 |
Dla ulicy Gandhi brak wyraźnych preferencji. Nieznacznie przeważają pasy na jezdni, ale jeśli podliczyć łącznie zwolenników dwukierunkowych wydzielonych dróg dla rowerów, to oni stanowić będą najliczniejszą grupę.
Kilka osób w uwagach dopisało dwukierunkowe drogi dla rowerów po obu stronach ulicy
.
Preferowane rozwiązanie dla ulic lokalnych
Pytanie 3: Jakie rozwiązanie uważasz za najlepsze dla ulic
Surowieckiego, Romera, Herbsta, Jastrzębowskiego, Bartoka?
Rozwiązanie | l. wskazań |
---|---|
pasy dla rowerów wydzielone z jezdni | 32 |
drogi dla rowerów wydzielone z chodnika | 13 |
uspokojenie ruchu przez przebudowę skrzyżowań na małe ronda | 10 |
najlepiej nic nie zmieniać | 1 |
nie mam zdania | 10 |
Najbardziej pożądanym wśród rowerzystów rozwiązaniem na wymienionych w pytaniu ulicach lokalnych jest zdecydowanie wydzielenie z jezdni pasów dla rowerów.
Odcinki brakujące i niepotrzebne
Pytanie 4: Jakich odcinków tras rowerowych brakuje w
koncepcji?
Pytanie 5: Jakie elementy koncepcji uważasz za
niepotrzebne?
Pytanie 6: Na których odcinkach powinny być zastosowane
rozwiązania odmienne od zaproponowanych w koncepcji?
Pytanie 7: Inne uwagi.
Pytania 4 – 7 były pytaniami otwartymi. Większość uczestników ankiety (43) nie zgłosiła żadnych uwag do koncepcji. 12 osób wskazało na odcinki ich zdaniem brakujące w roboczej wersji koncepcji (Dereniowa,
Herbsta, Bartoka, Nowoursynowska na odcinku brukowanym), 5 – na odcinki niepotrzebne (Rosoła strona wschodnia, przedłużenie Ciszewskiego), 8 osób zaproponowały alternatywne rozwiązania dla konkretnych odcinków (Dereniowa, Rosoła, Al. KEN, Herbsta), a 13 zgłosiło uwagi innego rodzaju (liczby nie sumują się do 66, gdyż każdy
z ankietowanych mógł zgłaszać uwagi różnego rodzaju).
Wśród uwag często powtarzały się wnioski nie związane bezpośrednio z zakresem koncepcji, ale dotyczące standardów jakościowych dróg dla rowerów (szczególnie nawierzchni, krawężników, promieni łuków). Część uwag wykraczała poza obszar dzielnicy, powtarzały się postulaty przeprowadzenia drogi dla rowerów przez skrzyżowanie Puławska / Rzymowskiego.
Uwagi wpisane w ankietach zebrane zostały łącznie z uwagami
zgłoszonymi innymi drogami w [zobacz >>>].