Komunikacja do UKSW z poszanowaniem prawa
ZTM/NR-647-23/4-08/PI
Warszawa, 2008-11-12
Do: Pan Marek Lepa
Kanclerz Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
W odpowiedzi na pismo Pana Kanclerza nr DA-24-12/08 z dnia 28.10.2008 uprzejmie informuję, że w związku, z uruchomieniem końcowego odcinka linii metra zostały zaplanowane na bliską, przyszłość łub już wprowadzone następujące zmiany:
• Wraz z wydłużeniem linii metra do stacji Młociny tymczasowo (do dnia 7.11.2008) zostały uruchomione dodatkowe kursy linii 106 (oznaczone w rozkładach jazdy literą f) na trasie skróconej: Młociny-UKSW – Metro Młociny – Chomiczówka.
• Od dnia 9.11.2008 do obsługi kampusu UKSW na Młocinach linii 114, która kursować ma na trasie zmienionej: Bródno-Podgrodzie – … – pl. Wilsona – Krasińskiego -Broniewskiego – al. Reymonta – Conrada – Sokratesa – Metro Młociny – Zgrupowania AK Kampinos – Pułkowa – Dzierżoniowska – Żubrowa – Młociny-UKSW; powrót: Wóycickiego – Pułkowa; Zaplanowano wysoką częstotliwość kursowania autobusów, to jest: 8-10 minut w szczycie, 12 minut poza szczytem oraz 15 minut w soboty i święta. Wobec wzrastającego zainteresowania pasażerów dojazdami do stacji metra Młociny przewidujemy, że linia 114 przejmie większą część pasażerów z innych linii obecnie obsługujących rejon kampusu UKSW na Młocinach.
• Po dokonaniu zmiany trasy przeprowadzimy badania wykorzystania linii 114 oraz innych linii obsługujących kampus UKSW na Młocinach, na których podstawie w maksymalnym stopniu dostosujemy rozkład jazdy do rzeczywistych potrzeb przewozowych z uwzględnieniem zaistnienia nowego, silnego połączenia.
• Uwzględniając pozytywne doświadczenia wynikające z zastosowania tego rozwiązania na linii 193 obsługującej kampus Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na Ursynowie, planujemy budowę dla linii 114 niesymetrycznego rozkładu jazdy, tj. zakładającego kumulacje kursów (z wykorzystaniem również kursów skróconych) w okresie występowania największych potoków pasażerskich (dojazdy studentów na zajęcia).
• Odnośnie zapytania Pana Kanclerza dotyczącego linii 181, informuję, że doraźnie do jej obsługi wykorzystywane są dodatkowe autobusy, nie uwzględniane w publikowanym rozkładzie jazdy.
Jednocześnie w związku z otrzymaniem pisma Pana Kanclerza nr DA-24-13/08 oraz DA-24-14/08 uprzejmie wyjaśniam, że naszym zdaniem nie ma żadnej różnicy w interpretacji ustaleń ze wspomnianego przez Pana spotkania. Znane jest Panu Kanclerzowi stanowisko Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie uruchomienia komunikacji autobusowej w ulicy Dewajtis, zgodnie z którym jest ono możliwe ale pod warunkiem poszanowania obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz – ze względu na zlokalizowanie ul. Dewajtis na terenie rezerwatu Las Bielański – także przepisów z zakresu ochrony przyrody. Biorąc pod uwagę te czynniki, stwierdziliśmy wspólnie, że wobec czasochłonności procesu dostosowania ul. Dewajtis, pierwszoplanowym zadaniem jest modernizacja skrzyżowania ulic Marymonckiej, Dewajtis i Lindego. Mając to na względzie na spotkaniu przedstawicieli odpowiednich jednostek miejskich (ZTM, Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych) ustalono, że opracowane zostaną odpowiednie projekty i przeprowadzone zostaną niezbędne procedury, które pozwolą na wykonanie modernizacji przedmiotowego skrzyżowania do dnia 1 października 2009 roku.
Leszek Ruta
p.o. Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.
do wiadomości:
Pani Hanna Gronkiewicz-Waltz
Prezydent m.st. Warszawy
Pani Poseł Joanna Fabisiak
Pan Zbigniew Dubiel
Burmistrz Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy
Od redakcji
Na stronie internetowej poseł Joanny Fabisiak temu pismu towarzyszy komentarz Rozwiązanie problemu związanego z dojazdem do UKSW.
Pani Poseł bardzo interesuje się problemem komunikacji z wydziałami UKSW. Za niezwykle ważny uważa dojazd studentów zarówno do campusu przy ul. Wóycickiego, jak i do gmachu głównego znajdującego się przy ul. Dewajtis..
Jeśli pani poseł rzeczywiście uznała problem za rozwiązany i nie będzie więcej naciskać na wpuszczanie autobusu do rezerwatu [zobacz >>>], to nie pozostanie nam nic innego niż wyrazić uznanie za rozsądek i korzystną dla środowiska i społeczności lokalnej zmianę nastawienia.
Wytłuszczenia dodane przez redakcję.
Skan kopii pisma
wrzutnia.fz.eco.pl/dewajtis/ztm2uksw_200811.pdf