Konsultacje Zwoleńskiej i Trasy Świętokrzyskiej
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska podaje do publicznej wiadomości…
Do 23 lutego 2009 r. można zgłaszać uwagi i wnioski do dwóch ważnych inwestycji drogowych:
– Przebudowa ciągu ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej na odcinku od ul. Pożaryskiego do ul. Mrówczej w dzielnicy Wawer z przeprowadzeniem ruchu pod linią kolejową relacji Warszawa – Lublin i dwoma jezdniami ul. Patriotów:
warszawa.rdos.gov.pl/images/stories/pdf/zawiad_ulice.pdf
– Budowa Trasy Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Wybrzeże Szczecińskie do ul. Zabranieckiej:
warszawa.rdos.gov.pl/images/stories/pdf/wniosek_dec_srod.pdf
Z dokumentacją obu inwestycji można się zapoznać (a także skopiować ją sobie np. na pendrive) w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie (Pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa – wejście od al. Solidarności). Tam też należy kierować uwagi i wnioski dotyczące tych inwestycji.
Na co warto zwrócić uwagę
Ul. Zwoleńska i Żegańska
Szykują się nam kolejne w stolicy schody dla rowerów – tym razem przy PKP Międzylesie, przy wschodnim wyjściu z tunelu pod torami (od strony zachodniej udało się zaprojektować pochylnię). Projektanci najwyraźniej inspirowali się Bublem Zesłańców Syberyjskich [zobacz >>>].
Projekt nowego ronda po wschodniej stronie torów jest niezwykle archaiczny i nieprzyjazny dla pieszych, których czeka ganianie dookoła skrzyżowania – raz pod ziemią, raz nad ziemią…
Dalszy przebieg ścieżki wzdłuż ul. Żagańskiej, przecinany wjazdami na posesję, bez należytej szerokości chodnika dla pieszych, również pozostawia wiele do życzenia.
Trasa Świętokrzyska
– Rozmieszczenie przystanków komunikacji publicznej, zwłaszcza w rejonie PKP Stadion i Targowej – odległości do przejścia przy przesiadkach sięgać będą 500 m;
– Kolejne wydłużenie czasu jazdy tramwajów poprzez dodatkowe przecięcia z jezdnią i sygnalizacje;
– Niewykorzystanie przebudowy skrzyżowania z Wybrzeżem Szczecińskim do wytyczenia bezkolizyjnego przejazdu dla rowerów.
– Likwidacja przejść dla pieszych m.in. przy Dworcu Wschodnim i przy Dworcu Stadion;
– Przejście trasy przez środek Parku na Szmulowiźnie.
Szczegółowe uwagi do projektu Trasy Świętokrzyskiej z lipca 2008 r.: [zobacz >>>]