Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-127

1999.12.31: Wyniki publicznej sondy nt. wpływu lotniska Babice

Wyniki publicznej sondy nt. lotniska Babice wśród mieszkańców Bielan. W sondzie wzięło udział 413 osób, które uważają, że samoloty i helikoptery startujące z lotniska Bemowo są uciążliwe: nieznośnie dla 252 osób bardzo dla 124 osób średnio... »

1999.12.30: Szlaki rowerowe Warszawa 2000

Koncepcja trzech szlaków do realizacji w roku 2000 została opracowane przez zespół ds. komunikacji rowerowej przy Ośrodku Konsultacji i Dialogu Społecznego, z udziałem Federacji Zielonych, Przyjaznego Miasta, Zarządu Dróg Miejskich oraz... »

1999.12.20: Zakaz wprowadzania rowerów

W bankach i domach tego świata guzik kogokolwiek obchodzi, że człowiek tranżoli się z główką kapusty pod pachą, albo z tukanem, albo wypuszczając z gęby, niby sznureczek, piosenki, które mi śpiewała mamusia, albo prowadząc za rękę... »

1999.12.18: Skąd cykliści wracali? Z nocnej wracali wycieczki

Od ponad 3 lat obowiązuje uchwała nakazująca Zarządowi Dróg Miejskich podczas każdej budowy i modernizacji drogi zrealizować ścieżkę rowerową. Nakazuje ona również uzupełnić stare projekty, nie zawierające udogodnień dla ruchu rowerowego... »

1999.12.17: Rekomendacje w sprawie ufundowania ścieżki przez Senat Berlina

Szanowny Pan Paweł Piskorski Prezydent m.st. Warszawy za pośrednictwem Ośrodka Konsultacji i Dialogu Społecznego. Dotyczy: lokalizacji ścieżki rowerowej z okazji Dni Berlina w Warszawie. W związku z propozycją ufundowania odcinka ścieżki... »

1999.12.15: Koreferat organizacji ekologicznych do Studium zagospodarowania gminy Centrum

Układ transportowy gminy Warszawa - Centrum jest integralną częścią układu transportowego miasta Warszawy. W chwili obecnej charakteryzuje się on ostrą niewydolnością wszystkich podsystemów. W podsystemie drogowym popyt znacznie przekracza... »

1999.12.15: Koreferat organizacji ekologicznych do Studium zagospodarowania gminy Warszawa-Centrum

Układ transportowy gminy Warszawa - Centrum jest integralną częścią układu transportowego miasta Warszawy. W chwili obecnej charakteryzuje się on ostrą niewydolnością wszystkich podsystemów. W podsystemie drogowym popyt znacznie przekracza... »

1999.12.06: Znów podwyżka

W zeszłym roku podniesiono ceny biletów komunikacji zbiorowej. Radni obiecywali wówczas, że przez najbliższe dwa lata nie będzie kolejnej podwyżki. Tymczasem teraz planuje się podwyżkę trzykrotnie wyższą od inflacji. Podobno dlatego, żeby... »

1999.12.05: Mikołajki Rowerowe 1999

I ty możesz zostać świętym Mikołajem - jeżdżąc na rowerze robisz prezent środowisku (oraz ludziom, którzy w tym środowisku mieszkają). Każdy rowerzysta codziennie daruje warszawiakom 6000 litrów tlenu! 5 grudnia Święty Mikołaj na placu... »

1999.11.30: Uwagi do koncepcji układu ścieżek rowerowych gminy Wawer

Czytelny układ pięciu ścieżek rowerowych południkowych i pięciu równoleżnikowych (układ podstawowy dróg rowerowych). Brakuje ścieżki rowerowej w ul. Płowieckiej. Autorzy nie zdefiniowali pojęcia ścieżka rowerowa. Przyjęliśmy, ze układ... »

1999.11.29: Schemat sieci transportowej

Schemat postulowanej sieci transportu szynowego dla Warszawy... »

1999.11.25: Pismo w sprawie przywrócenia Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych

Szanowny Panie Prezydencie, Zwracamy się z prośbą o przywrócenie w Zarządzie Dróg Miejskich Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych. Obowiązujący statut ZDM umożliwia istnienie takiego zespołu. Na konieczność jego powołania wskazuje... »

1999.11.10: Tymczasowe zjazdy z Mostu Świętokrzyskiego po stronie praskiej

Stanowisko organizacji ekologicznych w sprawie projektowanych tymczasowych zjazdów z Mostu Świętokrzyskiego po stronie praskiej Organizacje ekologiczne od początku były przeciwne budowie tak zwanej Trasy Świętokrzyskiej. Nadal uważamy, że... »

1999.11.02: Pieszy też człowiek

Niechroniony karoserią samochodu człowiek znajduje się na przegranej pozycji w stosunku do użytkowników pojazdów. W dobie dynamicznie rosnącej motoryzacji i powszechnego kultu dla samochodu pieszy styka się z coraz większą liczbą problemów... »

1999.10.31: Tammo

Ruszamy spod BORE Impressies - fietsen over een vierbaansweg met de wind en uitlaatgassen in je haar - Chopin als nationale held terwijl hij hier nauwelijks heeft gewoond - the palace in the water - 10 x bij de pinautomaat - Marike... »

1999.10.31: Rowerem po Warszawie

Kobiety na rowery! Jedną z wielu rzeczy, które mnie zaskoczyły w Warszawie, był fakt że zdecydowana większość napotkanych rowerzystów była płci męskiej. Kiedy pytałam dlaczego, zarówno mężczyźni jak i kobiety odpowiadali: "Bo to... »

1999.10.31: Kobiety na rowery!

Ostatniego dnia wymiany zaprosiliśmy Holendrów na demonstrację rowerową. Celem wspólnego przejazdu, otwierającego jesienno-zimowy sezon rowerowy, był fragment ścieżki wzdłuż Al. Jana Pawła II, wybudowany dzięki interwencji Federacji... »

1999.10.30: Warszawa w moich oczach (a także uszach i nosie)

Może rzeczywiście transport publiczny jest lepszy niż w Holandii, autobusy jeżdżą częściej i przez całą dobę, ale mieliście rację - jazda na rowerze po Warszawie jest szalonym pomysłem. Byłam naprawdę przestraszona, prawie przerażona, gdy... »

1999.10.30: Pierwszy raz na Wschodzie

...czyli pięć najczęściej zadawanych przez Holenderki pytań podczas pierwszego dnia wizyty w Warszawie: 1. Czy to normalne, że samochody parkują na chodniku? 2. Dlaczego kierowcy jeżdzą tak szybko? 3. Dlaczego ulice są takie szerokie? 4... »

1999.10.30: Nauka Polski w 9 dni

Najpierw coś o rowerach: było jasne, że kierowcy nie są przyzwyczajeni do widoku rowerów na ulicy. Mieliśmy szczęście, że nie było żadnych wypadków. Szczególnie ciekawe było pokonywanie tych wielkich mostów. Nie wiem dlaczego, ale poza... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-127 | Dodaj nowy