Artykuły: 1-20 | 21-31

2016.02.02: Czy piesi lubią przejścia podziemne? Wyniki pomiarów ruchu na Targowej

Co wybiorą ludzie, jeśli mają wybór - przejścia dla pieszych w poziomie jezdni czy podziemne? Postanowiliśmy sprawdzić to empirycznie i dzięki wsparciu wolontariuszy przeprowadziliśmy pomiar ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul... »

2015.10.11: Przejście przez ul. Marymoncką nieczynne. Najbliższe czynne przejście dla pieszych we Wrocławiu

Organizacja ruchu pieszego podczas różnego rodzaju remontów i inwestycji w Warszawie, delikatnie rzecz ujmując, pozostawia wiele do życzenia. Z reguły drogowcy każą pieszym ganiać mocno dookoła, przez błoto, wystające krawężniki i inne... »

2015.10.10: Remont chodników dla samochodzików

Dobiegł końca generalny remont ul. Pruszyńskiego na Bielanach. Takie wiadomości powinny cieszyć, ale w tym przypadku więcej jest powodów do smutki niż radości. Zobaczmy dlaczego. Czy ktoś kupiłby perski dywan do garażu? Może milioner... »

2015.09.21: Windy i podnośniki niesprawne w 45% lokalizacji, lepiej wypada metro

Co najmniej jedna winda/podnośnik nie działa w 45% (27 z 60) zbadanych lokalizacji. W ponad 1/3 (37%) miejsc niesprawna jest większość lub wszystkie windy. Podobny jest wskaźnik niesprawnych wind w odniesieniu do całkowitej liczby urządzeń... »

2015.07.07: Warto interweniować! 10 barier mniej w Warszawie

Za nami trzy miesiące intensywnych działań mających na celu zapobieganie wykluczeniu osób, które ze względu na niepełnosprawność, kłopoty ze zdrowiem bądź bycie rodzicem małego dziecka mają problemy z wygodnym i bezpiecznym poruszaniem się... »

2015.05.05: Wytyczyliśmy przejście przy Rondzie Czterdziestolatka

Zielone Mazowsze razem z partnerami z Federacji Kółeczkowej zorganizowało dziś happening na rzecz przejść dla pieszych przy dworcu Centralnym . 5 maja – w Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych - chcieliśmy zwrócić uwagę... »

2015.03.26: Miasto okopuje się nieprzejrzystością

Od dwóch lat piesi nie mogą się legalnie poruszać wzdłuż Okopowej przy cmentarzu Powązkowskim. Chodnik został zabarykadowany, pozostawiono zaś trzy pasy ruchu dla samochodów. Niewytyczenie obejścia dla pieszych jest poważnym błędem samym w... »

2014.11.29: Czasowa (dez)organizacja ruchu

Warszawa robi pewne postępy w transporcie rowerowym, ale wciąż zupełnie nie radzi sobie z organizacją ruchu podczas remontów i prac budowlanych w pasie drogowym [[poradnik.roboty_drogowe]]. W wielu przypadkach przynoszą one paraliż ruchu... »

2014.10.30: Wciąż brakuje chodnika na ul. Okopowej

Do: Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie Dotyczy: zmiany organizacji ruchu w związku z wygrodzeniem chodnika na ul. Okopowej od strony Cmentarza Powązkowskiego Szanowni Państwo Od około półtora roku chodnik na ul. Okopowej wzdłuż murów... »

2014.08.07: Brak komunikacji i brak kompetencji

Od połowy marca na skutek przebudowy Trasy Armii Krajowej jadące nią na zachód autobusy nie zatrzymują się przy ul. Mickiewicza. Kilka tysięcy mieszkańców osiedla Ruda odcięto od podstawowego połączenia z centrum i zachodnimi dzielnicami... »

2014.06.06: Okopy dla pieszych

Z przyjemnością informujemy, że postulaty społeczne dotyczące Okopowej, w tym sformułowane przez Komisję Dialogu Społecznego ds. Transportu , zostały w znacznej części wysłuchane. Już niebawem piesi mają mieć ponownie możliwość poruszanie... »

2014.04.24: Okopy przeciw pieszym

Od niemal roku zablokowana jest możliwość poruszania się pieszo wzdłuż ulicy Okopowej na skutek ustawienia barykad mających wspierać mur Cmentarza Powązkowskiego w poprzek chodnika. Podczas gdy zabezpieczenie muru jest potrzebne... »

2013.09.24: Windy z niepełnosprawnością, a nie dla niepełnosprawnych

Na przystanku kolejowym Warszawa Toruńska wszystkie trzy windy prowadzące z przystanku na wiadukt Trasy Toruńskiej (droga S-8) są niesprawne. Brak alternatywnych dojść oznacza, że osoby na wózkach czy z wózkami nie mają możliwości... »

2013.09.02: Wojewoda lekceważy pieszych

O pogardzie dla pieszych wokół Ronda Daszyńskiego pisaliśmy już parokrotnie . Problem nagłośniły również Życie Warszawy i Gazeta Stołeczna, a w efekcie naszego pierwszego materiału sprawę podjął Telewizyjny Kurier Warszawski –... »

2012.12.12: Jak obrzydzić jazdę tramwajem?

Większość czytelników na postawione w tytule pytanie odpowie zapewne – podnosząc ceny biletów albo – dając tramwajom 5 sekund sygnału na przejazd przez skrzyżowanie, a potem wstrzymać je przez 150 sekund na ,,czerwonym'', bo do... »

2012.08.03: Czy Warszawa zatrzymała się na etapie Powstania Warszawskiego?

Minęła 68. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Niestety, do dzisiaj mieszkańcy stolicy Polski zmuszeni są do przemykania się przez centrum miasta kanałami. Na kluczowych skrzyżowaniach w strefie, gdzie pieszy powinien mieć priorytet... »

2012.02.28: Windy na Andersa tylko dla ozdoby?

Witam, chciałam podziekować za ten artykuł (Wielki test wind i podnośników - 3 miesiące później - przyp. red.) Od trzech tygodni odbieram dziecko ze żłobka (okolice ul. gen. Zajaczka), po czym z dzieckiem w wózku muszę się przedostać na... »

2012.01.02: Alternatywy 04 na Czynszowej 01, czyli nowe amulety

Warszawscy urzędnicy od czasu do czasu podejmują absurdalne decyzje. Czasem się z nich wycofują, ale czasem upierają się przy nich, wymyślając równie absurdalne uzasadnienia. Z tym ostatnim przypadkiem mamy do czynienia na przystanku... »

2011.12.14: Polska w budowie, piesi w pogardzie

Zamiast wyciągnąć wnioski z popełnionych błędów i posłuchać głosów sprzeciwu budowniczowie metra kontynuują antypiesze działania na jeszcze większą skalę. A jesienno-zimowa aura potęguje ich skutki. Z początkiem września na Rondzie... »

2011.11.28: Potrzebne przejście przez Słowackiego

Parę tygodni temu na ulicę Słowackiego po 3 latach przerwy powróciły tramwaje - i bardzo dobrze, tylko dlaczego przy okazji zamknięto przejście przez tory na przystanek autobusowy przy Urzędzie Dzielnicy? Zmuszanie ludzi do chodzenia pod... »

Artykuły: 1-20 | 21-31 | Dodaj nowy