Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-355

2017.04.21: Tramwaje zaprzyjaźnione z pieszymi – w Strasburgu

Strasburg to jeden z prekursorów francuskiego renesansu tramwajowego i obecnie lider pod względem długości sieci. Tamtejsze przystanki, torowiska i tabor budzą podziw swą estetyką, jakością wykonania i funkcjonalnością. Starannie... »

2017.04.02: Brama do Otrębusów

Jednym z pomysłów promowanych w ramach naszej wędrującej wystawy [[srn.wystawa-159]] jest brama do miasta, czyli rozwiązanie uświadamiające kierowcę, że wjeżdża na obszar, gdzie powinien jechać ostrożniej niż dotychczas, równocześnie... »

2017.03.28: Sinusoidalne progi zwalniające w Brukseli

Jak zrobić próg spowalniający, który skutecznie uspokaja ruch, a nie jest uciążliwy dla jadących z przepisową prędkością? Odpowiedzią są tzw. progi sinusoidalne. Pokazywaliśmy już takie progi w wykonaniu niemieckim i holenderskim... »

2017.03.19: Kto pozbawił nas wpływu na projekt autostrady Reymonta?

Minęło już dwa i pół roku od otwarcia nowego odcinka alei Reymonta, która niemal natychmiast potwierdziła słuszność obaw o bezpieczeństwo na tej miejskiej autostradzie . Aby piesi mogli bezpiecznie ją przekraczać na zielonym świetle... »

2017.02.23: Jak wygrodzić drogę dla rowerów z jezdni - drogi zamiejskie

Kilka tygodni temu pokazywałem przykłady wygrodzeń drogi dla rowerów z jezdni zastosowanych w różnych miastach. Teraz dla odmiany parę przykładów z dróg zamiejskich, przez pola i lasy. Głównie ze Szwecji, ale będzie też coś z Dalekiego... »

2017.01.25: Strefy Tempo 30

Na większości ulic miejskich kluczowe znaczenie ma zapewnienie dobrych warunków ruchu wszystkim uczestnikom ruchu, w tym rowerzystom i pieszym. Wprowadzenie stref „Tempo 30” pozwala zapewnić bezpieczeństwo i pogodzić interesy... »

2016.12.06: Wyższa prędkość wypiera niższą

W ramach wprowadzania dwukierunkowego ruchu rowerowego na ochockich ulicach jednokierunkowych pojawiły się nowe totemy. Inżynier ruchu ani urząd dzielnicy nie przychylili się do naszego wniosku o wprowadzenie oznakowania "strefa 30" , co... »

2016.12.01: Jeśli progi, to tylko sinusoidalne

Do Pani Renaty Kaznowskiej, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Co roku mieszkańcy Warszawy wybierają w ramach budżetu partycypacyjnego liczne projekty mające poprawić warunki ruchu rowerowego na ulicach lokalnych. Stołeczny inżynier ruchu... »

2016.11.21: Kiedy wolno wjeżdżać pod pociąg?

Od 10 listopada 2016 r. na skutek nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zniesiono obowiązek przerwania egzaminu w przypadku stworzenia przez egzaminowanego bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia (link do tabeli takich... »

2016.11.07: Wiedeński - nie tylko sernik pod placem Zamkowym?

W marcu zorganizowaliśmy happening z poczęstunkiem w postaci sernika wiedeńskiego na przystankach pod placem Zamkowym. Służył on nagłośnieniu problemów z bezpieczeństwem oraz dostępnością przystanków na Trasie W-Z. Ostatnio w Gazecie... »

2016.11.04: Odliczacze tak, ale nie na wszystkich sygnalizatorach

Do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Nawiązując do projektu zmian w rozporządzeniu ws. znaków i sygnałów drogowych, składam następujące uwagi: 1. W projekcie nie przedstawiono, na jakiej podstawie ustalono, że wprowadzenie... »

2016.10.22: Na co poszło 100 mln zł w ciągu Zwoleńskiej i Żegańskiej?

Już w tym miesiącu powinny zostać otwarte nowe schody dla rowerów na Żegańskiej. Drogowcy z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych oparli się (mimo sprzeciwowi niedowiarków ) wdrażaniu nowomodnych rozwiązań, takich jak podjazdy dla... »

2016.10.18: Piękne P-21

Popularnym elementem dekoracyjnym przestrzeni publicznej w Warszawie (poza płotami ) są przestrzenie pasiaste, czyli powierzchnie wyłączone z ruchu, znane też jako znak P-21. Należy przy tym docenić nie tylko ich wpływ na estetykę... »

2016.10.03: Nie mam ochoty na te zatoki

Do: Wydziału Infrastruktury dzielnicy Ochota W związku z ogłoszonymi konsultacjami społecznymi stanowczo sprzeciwiam się stosowaniu zatok przystankowych na ulicy Włodarzewskiej w Warszawie. Zatoki buduje się ze względu na bezpieczeństwo... »

2016.09.02: Niemcy bezpieczni na drodze

Wakacje to czas odpoczynku, ale też szansa na obejrzenie miejsc znajdujących się daleko od domu. Podróż przez Niemcy była okazją do zobaczenia wielu interesujących rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu... »

2016.08.28: Będzie bezpieczniej przy parku Traugutta

Na początku roku zwróciliśmy się do Urzędu Miasta, by poprawić bezpieczeństwo na przejściach przy przystankach Park Traugutta, gdzie regularnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych. Choć pierwotnie ZTM sugerował przeniesienie w ogóle... »

2016.06.05: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Ursynów

35. Kolejne 50 drzew dla Ursynowa Projekt zakłada dosadzenie 50 drzew wzdłuż głównych ulic Ursynowa. Dzięki alejom drzew ulice wyglądają lepiej, są przyjemniejsze, drzewa ograniczają hałas, oczyszczają powietrze, dają cień i schronienie... »

2016.06.01: Krzyż na drogę... rowerową

Już podczas budowy drogi rowerowej wzdłuż Serka Bielańskiego w 2007 roku w dziwny sposób poprowadzono ją przy krzyżu przydrożnym ze szkodą dla bezpieczeństwa. Ten stan rzeczy trwał osiem lat, a urząd miasta właśnie zmarnował okazję do... »

2016.05.24: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Ochota

9. Stojaki dla studentów, czytelników i klientów Wygodne i bezpieczne stojaki rowerowe zostaną zamontowane przy uczelniach, akademikach, bibliotekach i innych punktach, gdzie brakuje miejsc do parkowania rowerów. 11. Bezpieczne przejścia... »

2016.05.24: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Mokotów

8. Bezpieczna zielona Aleja Lotników, bezpieczna zielona ulica Wałbrzyska Projekt polega na: - budowie brakującego chodnika od ul. Wróblej do ul. Dominikańskiej, - wyznaczeniu pasów rowerowych od ul. Orzyckiej do ul. Batuty... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-355 | Dodaj nowy