Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-364

2017.07.30: Czy wypadku na torach przy ul. Marymonckiej można było uniknąć?

W niedzielę 30 lipca na ul. Marymonckiej przy Szpitalu Bielańskim tram­wa­j zabił kobie­tę przechodzącą przez torowisko. Ofiara przekraczała tory tak jak mężczyzna widoczny na tym zdjęciu z jesieni 2014 r., wychodzący z Lasu Bielańskiego... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Wawer

31. Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów oraz wygodny wjazd rowerem na most (140) Projekt poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Ursus

494 - Usprawnienie ruchu rowerowego w Dzielnicy Ursus Projekt będzie polegał na przywróceniu dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicy Drzymały. 882 - Poprawa bezpieczeństwa drogowego w okolicach ulicy Skoroszewskiej Poprawa... »

2017.06.13: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Mokotów

2. 1077 - Znów Zielona Wołoska! Posadzenie szpaleru 30 drzew (platanów) wzdłuż ulicy Wołoskiej na odcinku od ul.Woronicza do ul.Racławickiej 3. 753 - Łącznik do ścieżki rowerowej Wołoska – Miączyńska i nowe dojścia dla pieszych do... »

2017.06.04: Dlaczego rowerzyści jeżdżą po chodnikach?

Letnia pogoda, moda i różne akcje promocyjne sprawiają, że po ulicach polskich miast przetaczają się kawalkady cyklistów. Wielu z nich jeździ po chodnikach, co wznieca tradycyjną już falę oburzenia. Krytykowanie tych zachowań w oderwaniu... »

2017.05.29: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 - Śródmieście

15. Bezpieczne przejścia dla pieszych Szereg przejść w Śródmieściu jest pozbawionych azyli dla pieszych, czyli wysepek zapewniających widoczność i możliwość zatrzymania się. Taka alternatywa bardzo się przydaje np. w przypadku, kiedy z... »

2017.05.13: Niebezpiecznie jest dotykać bezpieczeństwa na Podleśnej

Kiedy wiceprezydent Renata Kaznowska zapowiada wymuszanie ograniczeń prędkości, Zarząd Dróg Miejskich w kiepskim stylu torpeduje projekty poprawy bezpieczeństwa na Podleśnej. Podleśna to jedna z bardziej obciążonych ulic Bielan, a duża... »

2017.05.10: Słupscy związkowcy krytycznie o zatokach autobusowych

Publikujemy bardzo ciekawe i wartościowe merytorycznie wystąpienie organizacji związkowych Miejskiego Zakładu Komunikacji w Słupsku na temat zatok autobusowych. Najpierw parę słów o jego genezie. Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku... »

2017.05.07: Katowice centralne

Swego czasu głośno było o przebudowie dworca Katowice, polegającej na wyburzeniu budynku i odbudowaniu go od podstaw. Warto zobaczyć, co się ostatnio zmieniło na samym dworcu i w jego otoczeniu w centrum Katowic. Z pewnością na... »

2017.04.21: Tramwaje zaprzyjaźnione z pieszymi – w Strasburgu

Strasburg to jeden z prekursorów francuskiego renesansu tramwajowego, obecnie zaś lider pod względem długości sieci. Tamtejsze przystanki, torowiska i tabor budzą podziw estetyką, jakością wykonania i funkcjonalnością. Starannie... »

2017.04.02: Brama do Otrębusów

Jednym z pomysłów promowanych w ramach naszej wędrującej wystawy [[srn.wystawa-159]] jest brama do miasta, czyli rozwiązanie uświadamiające kierowcę, że wjeżdża na obszar, gdzie powinien jechać ostrożniej niż dotychczas, równocześnie... »

2017.03.28: Sinusoidalne progi zwalniające w Brukseli

Jak zrobić próg spowalniający, który skutecznie uspokaja ruch, a nie jest uciążliwy dla jadących z przepisową prędkością? Odpowiedzią są tzw. progi sinusoidalne. Pokazywaliśmy już takie progi w wykonaniu niemieckim i holenderskim... »

2017.03.19: Kto pozbawił nas wpływu na projekt autostrady Reymonta?

Minęło już dwa i pół roku od otwarcia nowego odcinka alei Reymonta, która niemal natychmiast potwierdziła słuszność obaw o bezpieczeństwo na tej miejskiej autostradzie . Aby piesi mogli bezpiecznie ją przekraczać na zielonym świetle... »

2017.02.23: Jak wygrodzić drogę dla rowerów z jezdni - drogi zamiejskie

Kilka tygodni temu pokazywałem przykłady wygrodzeń drogi dla rowerów z jezdni zastosowanych w różnych miastach. Teraz dla odmiany parę przykładów z dróg zamiejskich, przez pola i lasy. Głównie ze Szwecji, ale będzie też coś z Dalekiego... »

2017.01.25: Strefy Tempo 30

Na większości ulic miejskich kluczowe znaczenie ma zapewnienie dobrych warunków ruchu wszystkim uczestnikom ruchu, w tym rowerzystom i pieszym. Wprowadzenie stref „Tempo 30” pozwala zapewnić bezpieczeństwo i pogodzić interesy... »

2016.12.06: Wyższa prędkość wypiera niższą

W ramach wprowadzania dwukierunkowego ruchu rowerowego na ochockich ulicach jednokierunkowych pojawiły się nowe totemy. Inżynier ruchu ani urząd dzielnicy nie przychylili się do naszego wniosku o wprowadzenie oznakowania "strefa 30" , co... »

2016.12.01: Jeśli progi, to tylko sinusoidalne

Do Pani Renaty Kaznowskiej, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Co roku mieszkańcy Warszawy wybierają w ramach budżetu partycypacyjnego liczne projekty mające poprawić warunki ruchu rowerowego na ulicach lokalnych. Stołeczny inżynier ruchu... »

2016.11.21: Kiedy wolno wjeżdżać pod pociąg?

Od 10 listopada 2016 r. na skutek nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zniesiono obowiązek przerwania egzaminu w przypadku stworzenia przez egzaminowanego bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia (link do tabeli takich... »

2016.11.07: Wiedeński - nie tylko sernik pod placem Zamkowym?

W marcu zorganizowaliśmy happening z poczęstunkiem w postaci sernika wiedeńskiego na przystankach pod placem Zamkowym. Służył on nagłośnieniu problemów z bezpieczeństwem oraz dostępnością przystanków na Trasie W-Z. Ostatnio w Gazecie... »

2016.11.04: Odliczacze tak, ale nie na wszystkich sygnalizatorach

Do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Nawiązując do projektu zmian w rozporządzeniu ws. znaków i sygnałów drogowych, składam następujące uwagi: 1. W projekcie nie przedstawiono, na jakiej podstawie ustalono, że wprowadzenie... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-364 | Dodaj nowy