Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-409

2017.01.20: Program szynowy, który nie jest programem

W lipcu 2011 r. zarząd województwa mazowieckiego przyjął uchwałę o przystąpieniu do opracowania Programu rozwoju i modernizacji technologicznej transportu szynowego w województwie mazowieckim. Stworzenie tego dokumentu zlecono... »

2016.12.29: Gdzie jeździ się koleją?

Urząd Transportu Kolejowego opublikował statystyki na temat wykorzystania kolei w poszczególnych województwach w 2015 r. Wskaźnik ten mówi o tym, ile podróży koleją rocznie odbywa statystyczny mieszkaniec danego regionu. Liczba podróży... »

2016.12.22: Kryterium ślimaka

Zaskakujący warunek w przetargach na modernizacje linii kolejowych. W specyfikacjach kolejnych zamówień spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieszcza zapis zabezpieczający przed... szybką realizacją prac przez wykonawców. Kontrowersyjne... »

2016.12.09: Z Ostrołęki do Warszawy bez przesiadki

Licząca 53 tys. mieszkańców Ostrołęka to największe miasto w województwie mazowieckim nie dysponujące bezpośrednim połączeniem kolejowym z Warszawą. Jednak już wkrótce to się zmieni. Po kilku latach przerwy Koleje Mazowieckie przywracają... »

2016.11.27: Innowacyjny systemowy niewypał?

W 2014 r. w zespole ds. projektowania w Gdańsku, pełniącym funkcję własnego biura architektonicznego Grupy PKP, powstała koncepcja Innowacyjnego Dworca Systemowego (IDS). To zestandaryzowany projekt budynku dworcowego, który do konkretnych... »

2016.11.20: PKP Intercity jedzie na taryfie ulgowej

Między Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa a spółką PKP Intercity obowiązuje umowa na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów międzywojewódzkich. Umowa – która została zawarta w 2011 r. na okres 10 lat, z... »

2016.11.04: O tańsze regionalne przewozy intermodalne

Do Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Udział Przewozów Regionalnych w liczbie przewiezionych osób od dłuższego czasu spada. W dużej mierze jest to efekt przekazywania obsługi tras innym przewoźnikom, jednak ma na to wpływ również... »

2016.10.11: W celu wjechania na górę proszę udać się na górę

Z właściwym kolei refleksem, PKP zareagowało na wysyłane po zeszłorocznym happeningu pisma w sprawie niedostępnego podnośnika przy przystanku Ochota. Problem zdewastowanego przełącznika do przywoływania platformy z dolnego poziomu... »

2016.09.25: Jęzor po warszawsku

Zamknięcie linii Warszawa Rembertów – Zielonka na czas modernizacji miało trwać 359 dni. Ostatecznie linia była nieprzejezdna 937 dni. Licząca 8,5 km linia Warszawa Rembertów – Zielonka to istotny fragment warszawskiego węzła... »

2016.08.15: Wąskie przełyki

Problemy z płynnością ruchu na wielu odcinkach sieci kolejowej to skutki polityki likwidacji „zbędnych” posterunków ruchowych. To miał być świetny sposób na oszczędności: wraz z przekształceniem stacji w przystanek znikają... »

2016.08.08: Sposób na dzikie przejścia?

Na polskiej sieci kolejowej jest ponad 2,6 tys. przejść przez tory poza oficjalnie wyznaczonymi miejscami. To tak zwane dzikie przejścia – ich katalogowaniem zajmują się zakłady linii kolejowych na podstawie wskazań swoich... »

2016.08.04: Na WKD kierunek boom

Plan Warszawskiej Kolei Dojazdowej: więcej wydajności, więcej połączeń, jeszcze więcej pasażerów. Warszawska Kolej Dojazdowa pracuje nad nową ofertą przewozową. Od grudnia 2016 r. ma być więcej połączeń. I dużo więcej pasażerów. Napięcie... »

2016.06.08: Tarcia na stykach

Styki – tak w żargonie pracowników spółek kolejowych i urzędników samorządowych określa się linie kolejowe przekraczające granice województw. Styki to na polskiej kolei jeden z regularnie dających o sobie znać problemów. Albo... »

2016.04.13: Metro co pół godziny

Gdy w październiku 2005 r. warszawska Szybka Kolej Miejska inaugurowała swoją działalność, przedstawiano to jako początek tworzenia w Warszawie kolejowego metra – na wzór niemieckich systemów S-Bahn czy będącej krwiobiegiem... »

2016.04.09: Wycinka pod osłoną nocy

Rosnące na peronie akacje od kilkudziesięciu lat były charakterystycznym elementem przystanku kolejowego w podwarszawskim Piastowie. W nocy z 21 na 22 lutego 2016 r. akacje zostały wycięte. Władze miasta oświadczyły, że doszło do... »

2016.04.01: Zielonym pociągiem na zieloną wyspę

Koleje Mazowieckie to prekursor innowacyjnej oferty przewozowej, by wspomnieć choćby słynny pociąg Słoneczny do Trójmiasta. Dotarliśmy do informacji, że spółka ma w planach połączenie do... Dublina! Pociąg ma na początek kursować raz w... »

2016.03.23: Regionalni przewoźnicy jadą dalej

Koleje Mazowieckie poinformowały, ze od połowy marca 2016 r. – po zaledwie trzech miesiącach funkcjonowania – wstrzymują kursowanie weekendowego pociągu „Słoneczny” łączącego Warszawę z Trójmiastem. Przewoźnik... »

2016.02.23: Czas rewitalizacji

Pierwsze wątpliwości, czy wszystkie zaplanowane projekty kolejowe uda się zrealizować do końca 2015 r. pojawiły się już w drugiej połowie 2010 r. Coraz większe obawy wywoływane były tak z powodu wydłużających się procesów przygotowawczych... »

2016.02.05: Krótsza jazda, dłuższy postój

Ponad pół godziny – nawet tyle trwają postoje pociągów dalekobieżnych na stacjach pośrednich. Tak marnowane są efekty skrócenia czasów jazdy koleją. Pociąg TLK „Kormoran” w drodze z Katowic do Olsztyna traci na przebicie... »

2016.01.31: Konkurencja na weekend

Koleje Mazowieckie uruchomiły sobotnio - niedzielne pociągi dalekobieżne. Czy rodzi się nowa konkurencja dla PKP Intercity: przewoźnicy wojewódzcy? W 2015 r. z wakacyjnego pociągu „Słonecznego” skorzystało w sumie 117,6 tys... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-409 | Dodaj nowy