Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-532

2016.12.29: Gdzie jeździ się koleją?

Urząd Transportu Kolejowego opublikował statystyki na temat wykorzystania kolei w poszczególnych województwach w 2015 r. Wskaźnik ten mówi o tym, ile podróży koleją rocznie odbywa statystyczny mieszkaniec danego regionu. Liczba podróży... »

2016.12.22: Kryterium ślimaka

Zaskakujący warunek w przetargach na modernizacje linii kolejowych. W specyfikacjach kolejnych zamówień spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieszcza zapis zabezpieczający przed... szybką realizacją prac przez wykonawców. Kontrowersyjne... »

2016.11.27: Innowacyjny systemowy niewypał?

W 2014 r. w zespole ds. projektowania w Gdańsku, pełniącym funkcję własnego biura architektonicznego Grupy PKP, powstała koncepcja Innowacyjnego Dworca Systemowego (IDS). To zestandaryzowany projekt budynku dworcowego, który do konkretnych... »

2016.11.21: Kiedy wolno wjeżdżać pod pociąg?

Od 10 listopada 2016 r. na skutek nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zniesiono obowiązek przerwania egzaminu w przypadku stworzenia przez egzaminowanego bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia (link do tabeli takich... »

2016.11.20: PKP Intercity jedzie na taryfie ulgowej

Między Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa a spółką PKP Intercity obowiązuje umowa na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów międzywojewódzkich. Umowa – która została zawarta w 2011 r. na okres 10 lat, z... »

2016.11.04: Odliczacze tak, ale nie na wszystkich sygnalizatorach

Do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Nawiązując do projektu zmian w rozporządzeniu ws. znaków i sygnałów drogowych, składam następujące uwagi: 1. W projekcie nie przedstawiono, na jakiej podstawie ustalono, że wprowadzenie... »

2016.10.30: 500 plus samochód

Co zmusiło Polaków do wydania pieniędzy z programu „Rodzina 500 plus” na zakup samochodu? – Wszystko wskazuje na to, że w tym roku po raz pierwszy w imporcie aut używanych pęknie milion – powiedział „... »

2016.10.04: Uwagi do projektu Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju

Do: Ministerstwo Rozwoju. Nawiązując do konsultacji projektu Strategii na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, przekazujemy nasze uwagi do dokumentu. Fragment | Uwaga | Uzasadnienie Str. 13 – Megatrendy | Wśród kierunków zmian mających... »

2016.08.15: Wąskie przełyki

Problemy z płynnością ruchu na wielu odcinkach sieci kolejowej to skutki polityki likwidacji „zbędnych” posterunków ruchowych. To miał być świetny sposób na oszczędności: wraz z przekształceniem stacji w przystanek znikają... »

2016.08.08: Sposób na dzikie przejścia?

Na polskiej sieci kolejowej jest ponad 2,6 tys. przejść przez tory poza oficjalnie wyznaczonymi miejscami. To tak zwane dzikie przejścia – ich katalogowaniem zajmują się zakłady linii kolejowych na podstawie wskazań swoich... »

2016.07.16: NIK o bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów

15 lipca 2016 r. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli urzędów odpowiedzialnych za drogi, której tematem było bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Wnioski z kontroli są druzgocące - przez ostatnie 10 lat zrobiono... »

2016.06.12: Woonerf, czyli ulica do życia

W książce Profesora Gawlikowskiego z roku 1992 pod tytułem Ulica w strukturze miasta czytamy, iż woonerf to sposób projektowania ulicy w terenach mieszkaniowych. Po raz pierwszy został on zastosowany w Delft w latach siedemdziesiątych... »

2016.06.08: Tarcia na stykach

Styki – tak w żargonie pracowników spółek kolejowych i urzędników samorządowych określa się linie kolejowe przekraczające granice województw. Styki to na polskiej kolei jeden z regularnie dających o sobie znać problemów. Albo... »

2016.05.23: Stojaki w jezdniach na wlotach skrzyżowań

Stojaki rowerowe tam, gdzie ruch rowerowy odbywa się w jezdni, powinny być lokalizowane w jezdniach. Ułatwia to wprowadzanie rowerów do stojaków i minimalizuje konflikty z pieszymi. Lokalizacja stojaków na wlotach skrzyżowań ma dwie... »

2016.05.16: Szkolenia: Niska emisja: przyczyny-skutki-szanse

W ramach realizacji projektu Świadomi dla czystego powietrza, finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczęliśmy cykl szkoleń pt. Niska emisja: przyczyny-skutki-szanse dla mieszkańców... »

2016.04.15: Krawężnik 0 cm jako standard na przejściach dla pieszych

Płaski krawężnik (o wysokości 0 cm) na przejściach dla pieszych to prosty sposób na ułatwienie poruszania się po mieście niezmotoryzowanym mieszkańcom. Polega on na zastąpieniu krawężnika w formie schodka pochyłością, którą łatwo można... »

2016.04.11: Droga dla rowerów jako samodzielny wlot skrzyżowania

Droga dla rowerów jako samodzielny wlot skrzyżowania jest rozwiązaniem w wielu przypadkach optymalnym. Poprawne zastosowanie takiego rozwiązania zmniejsza liczbę punktów kolizji rower – samochód, a nawet poprawia przepustowość. Może... »

2016.03.31: Dwukierunkowy ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych

Ulice jednokierunkowe w centrach miast i osiedli w swoich założeniach mają usprawnić ruch pojazdów samochodowych, ułatwić parkowanie oraz ograniczyć negatywne skutki nadmiernego zanieczyszczenia powietrza czy kongestii. Jednak przy... »

2016.03.26: Most tramwajowo-rowerowo-pieszy

Jedną z najnowszych przepraw przez Brdę w Bydgoszczy jest most tramwajowy im. Władysława Jagiełły, dzięki któremu uzyskano ponownie połączenie tramwajowe do głównego dworca kolejowego. Podobne połączenie funkcjonowało do 1990 r. i biegło... »

2016.03.23: Regionalni przewoźnicy jadą dalej

Koleje Mazowieckie poinformowały, ze od połowy marca 2016 r. – po zaledwie trzech miesiącach funkcjonowania – wstrzymują kursowanie weekendowego pociągu „Słoneczny” łączącego Warszawę z Trójmiastem. Przewoźnik... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-532 | Dodaj nowy