Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-68

2016.09.15: Jak Niemcy dbają o pieszych i rowerzystów?

Wakacje to czas odpoczynku, ale też szansa na obejrzenie miejsc znajdujących się daleko od domu. Pisałem już o rozwiązaniach poprawiających bezpieczeństwo , dzisiaj o tym jak Niemcy dbają o to by pieszym i rowerzystom było wygodniej... »

2016.09.02: Niemcy bezpieczni na drodze

Wakacje to czas odpoczynku, ale też szansa na obejrzenie miejsc znajdujących się daleko od domu. Podróż przez Niemcy była okazją do zobaczenia wielu interesujących rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu... »

2015.04.27: Skrzyżowanie pod rządami pieszych w Berlinie

Prawie 3 lata temu można było przeczytać na łamach Gazety, że na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Nowego Światu pojawią się zebry na skos jak w Londynie . Niestety, nie licząc pasów rowerowych, ruch na to skrzyżowanie wrócił po staremu... »

2014.04.30: Rajd Majowy nad Nysą Łużycką

W nietypowy sposób 10-lecie obecności Polski w Unii Europejskiej obchodzić będą uczestnicy rowerowego Rajdu Majowego nad Nysą Łużycką. Jego celem jest zwrócenie uwagi na wielką przepaść, jaka wciąż dzieli Polskę od Niemiec i innych krajów... »

2014.04.23: Bezpieczne drzewa przy drogach

Tragiczny wypadek w Klamrach, jak to zwykle bywa, wzbudził chwilowe zainteresowanie tematyką bezpieczeństwa ruchu drogowego. Swoją szansę na powrót do polityki dostrzegł najbardziej leniwy europoseł w poprzedniej kadencji Europarlamentu... »

2013.12.31: Węzeł przesiadkowy z którego żal odjeżdżać

Fryburg Bryzgowijski to piękne, liczące niemal 900 lat miasto malowniczo położone na południowo-zachodnich rubieżach Niemiec, niedaleko granic z Francją i Szwajcarią. Dzięki konsekwentnej polityce w ciągu ostatnich trzech dekad liczba... »

2013.12.14: Co robią dziś niemieccy górnicy?

Jest rok 2006. Podczas jednej z podróży służbowych odwiedzam Dortmund. Zwiedzamy koksownię Hansa, jedną z najlepiej zachowanych i najdłużej pracujących koksowni na świecie. To właśnie tutaj od 1928 roku przez ponad 60 lat pracowało koło... »

2013.12.08: Rynek energii, czyli obfitość prądu

Niemcy od dawna byli szczególnie aktywni w obserwowaniu funkcjonowania Ziemi i zaprzęganiu zaobserwowanych prawidłowości do działań praktycznych. Zwykle umieli oni także zręcznie łączyć wiele dziedzin wiedzy. Obecnie przedmiotem tych... »

2013.11.30: Rewolucja energetyczna dla ubogich

Niemcy są postrzegane jako kraj bogatych ludzi. W związku z tym wielu sądzi, że inwestowanie w odnawialne źródła energii nie generuje protestów społecznych, nawet w sytuacji, w której to konsumenci składają się na dotacje do nowych... »

2013.10.20: Przejazd niejedno ma imię

Przejazd rowerowy to newralgiczny punkt na trasie polskiego cyklisty, potencjalne źródło kolizji i całkiem realne źródło opóźnień i stresów. Polski cyklista najpierw długo czeka na zielone światło, często zmuszony przywołać je przyciskiem... »

2013.09.21: Miejski klimat bez sadzy

Niemiecki transport, podobnie jak i polski, jest jak do tej pory branżą opierającą się działaniom na rzecz ochrony klimatu. Zużycie energii w niemieckim transporcie w 2011 roku spadło tylko o 0,5% w stosunku do 2005 roku, co i tak w dużej... »

2013.05.17: Uszy Myszy Miki oraz chodniki w Berlinie

Przeczytałam ostatnio na Państwa stronie artykuł o uszach Myszki Miki i zafrapował mnie do tego stopnia, że będąc w Berlinie widziałam wszędzie tylko te uszy. Przesyłam kilka zdjęć, może przydadzą się do ilustracji. Prócz uszu, kilka... »

2012.11.24: Rowerem po Berlinie cd.

Niemcy nie dbają o urozmaicanie dróg rowerowych elementami aktywizującymi kreatywne myślenie i poprawę zdolności ruchowo - motorycznych rowerzystów. W Berlinie jazda rowerem nie wymaga od nas intelektualnego zaangażowania. Drogi rowerowe... »

2012.11.09: Kolejowa wojenka z Niemcami

Granica na Odrze i Nysie Łużyckiej staje się kolejową przepaścią. Polscy urzędnicy z Ministerstwa Transportu oraz dyplomaci zwalają winę na Niemców. My swoją część zrobiliśmy, ale Niemcy na razie nie mają zamiaru – napisała Gazeta... »

2012.11.05: Jazda po Berlinie nie wymaga zwinności szwoleżera

Po relacji Michała Pilcha przedstawiamy na łamach niniejszej witryny drugi przegląd rowerowych wrażeń z Berlina, szerzej omawiający tamtejszą infrastrukturę rowerową. Oglądając zdjęcia warto pamiętać, że niektóre rozwiązania, w... »

2012.09.10: Zatoki? To się leczy – w Oerlinghausen, część IV

Kontynuujemy rozpoczętą w poprzednim odcinku tego cyklu wirtualną podróż po Europie w poszukiwaniu przystanków półwyspowych - alternatywy dla zatok autobusowych. Pozostaniemy w Niemczech, ale przeniesiemy się do Oerlinghausen - 16... »

2012.08.24: Zatoki? To się leczy – w Berlinie, część III

W poprzednich częściach tego cyklu omówiliśmy niekorzystny wpływ zatok autobusowych na dostępność, sprawność i bezpieczeństwo transportu publicznego i przedstawiliśmy lekarstwa na zatokowe schorzenie. Dziś rozpoczynamy przegląd miast... »

2012.07.06: Normalne skrzyżowanie

Opisane w artykule skrzyżowanie przedstawiam jako normalne z dwóch powodów. Po pierwsze, jest normalne, czyli typowe. Tak wyglądają w Berlinie i w innych niemieckich miastach skrzyżowania dróg tej klasy. Jego wybór był losowy – po... »

2012.06.20: Końcowe spotkanie projektu ICAMS

W dniach 4-8 czerwca 2012 r. w siedzibie Instytutu ds. Migracji i Repatriacji w Oerlinghausen (Nadrenia Płn-Westfalia) odbyło się spotkanie finalizujące projektu Improving the environmental communication and awareness of migrants and... »

2012.01.31: Jak powinny wyglądać zamiejskie drogi lokalne?

Było o ulicach miejskich , było o zamiejskich drogach krajowych , czas napisać co nieco o drogach zwyczajnie wiejskich. W tym zakresie również panują w Polsce złe nawyki projektowe , odbiegające od praktyki krajów rozwiniętych . Dzisiaj... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-68 | Dodaj nowy