Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-273

2017.03.29: Obchodem po Oslo

W październiku 2016 roku miała miejsce wizyta studyjna organizacji strażniczych w Norwegii. Wyjazd odbył się w ramach programu „Obywatele dla demokracji” prowadzonemu przez Fundację im. Stefana Batorego finansowanego z funduszy... »

2017.03.19: Kto pozbawił nas wpływu na projekt autostrady Reymonta?

Minęło już dwa i pół roku od otwarcia nowego odcinka alei Reymonta, która niemal natychmiast potwierdziła słuszność obaw o bezpieczeństwo na tej miejskiej autostradzie . Aby piesi mogli bezpiecznie ją przekraczać na zielonym świetle... »

2017.03.15: Przejścia przez tory mogą być częstsze

Pod koniec zeszłego roku wystąpiliśmy do Ministra Infrastruktury w sprawie możliwości umieszczania przejść dla pieszych przez tory kolejowe bez zachowania trzykilometrowego odstępu od sąsiednich przejazdów (na co powoływało się np. WKD... »

2016.12.14: Wkrótce koniec ścisku przy Raszyńskiej

Do czasu gruntownej przebudowy placu Zawiszy , trzeba starać się dostosować ten węzeł przesiadkowy do potrzeb kluczowych uczestników ruchu, czyli pieszych, rowerzystów i pasażerów. Jak wskazaliśmy w badaniach , jest to rozległe... »

2016.11.21: Kiedy wolno wjeżdżać pod pociąg?

Od 10 listopada 2016 r. na skutek nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zniesiono obowiązek przerwania egzaminu w przypadku stworzenia przez egzaminowanego bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia (link do tabeli takich... »

2016.11.04: Odliczacze tak, ale nie na wszystkich sygnalizatorach

Do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Nawiązując do projektu zmian w rozporządzeniu ws. znaków i sygnałów drogowych, składam następujące uwagi: 1. W projekcie nie przedstawiono, na jakiej podstawie ustalono, że wprowadzenie... »

2016.09.20: Kontraruch rowerowy i nowe przejście dla pieszych na Skoczylasa

Trwa realizacja jednego z zaległych projektów rowerowych z budżetu partycypacyjnego na rok 2015 r. - Poprawa spójności sieci tras rowerowych na Nowej Pradze i Pelcowiźnie . Pisałem już o kontrapasach rowerowych na ul. Targowej i 11... »

2016.09.15: Jak Niemcy dbają o pieszych i rowerzystów?

Wakacje to czas odpoczynku, ale też szansa na obejrzenie miejsc znajdujących się daleko od domu. Pisałem już o rozwiązaniach poprawiających bezpieczeństwo , dzisiaj o tym jak Niemcy dbają o to by pieszym i rowerzystom było wygodniej... »

2016.09.06: Co Koszykowej wyjdzie na zdrowie

Dawno, dawno temu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych wystąpił o likwidację zatoki autobusowej na przystanku Koszykowa 02 , nie przynoszącej nikomu pożytku, za to skutkującej wieloma mankamentami (jak prawie wszystkie zatoki autobusowe w... »

2016.08.28: Będzie bezpieczniej przy parku Traugutta

Na początku roku zwróciliśmy się do Urzędu Miasta, by poprawić bezpieczeństwo na przejściach przy przystankach Park Traugutta, gdzie regularnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych. Choć pierwotnie ZTM sugerował przeniesienie w ogóle... »

2016.08.08: Sposób na dzikie przejścia?

Na polskiej sieci kolejowej jest ponad 2,6 tys. przejść przez tory poza oficjalnie wyznaczonymi miejscami. To tak zwane dzikie przejścia – ich katalogowaniem zajmują się zakłady linii kolejowych na podstawie wskazań swoich... »

2016.07.26: Uwagi do projektu przebudowy al. Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka

ZM-16-0695-01-MS Do: Zarząd Dróg Miejskich. Nawiązując do projektu modernizacji al. Jana Pawła II oraz ronda Czterdziestolatka, zgłaszam następujące uwagi i wnioski: 1. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem zachodniej strony ronda... »

2016.07.16: NIK o bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów

15 lipca 2016 r. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli urzędów odpowiedzialnych za drogi, której tematem było bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Wnioski z kontroli są druzgocące - przez ostatnie 10 lat zrobiono... »

2016.06.12: Woonerf, czyli ulica do życia

W książce Profesora Gawlikowskiego z roku 1992 pod tytułem Ulica w strukturze miasta czytamy, iż woonerf to sposób projektowania ulicy w terenach mieszkaniowych. Po raz pierwszy został on zastosowany w Delft w latach siedemdziesiątych... »

2016.05.25: Przejście naziemne w miejscu podziemnego

Pierwsza dekada po roku 2000 to okres zmian w polskich miastach, także we Wrocławiu. Wzrost dochodów mieszkańców i pęd do posiadania własnego auta sprawiły, że liczba samochodów w mieście gwałtownie wzrosła. Jednocześnie wrocławianie w... »

2016.05.24: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Ochota

9. Stojaki dla studentów, czytelników i klientów Wygodne i bezpieczne stojaki rowerowe zostaną zamontowane przy uczelniach, akademikach, bibliotekach i innych punktach, gdzie brakuje miejsc do parkowania rowerów. 11. Bezpieczne przejścia... »

2016.05.24: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Mokotów

8. Bezpieczna zielona Aleja Lotników, bezpieczna zielona ulica Wałbrzyska Projekt polega na: - budowie brakującego chodnika od ul. Wróblej do ul. Dominikańskiej, - wyznaczeniu pasów rowerowych od ul. Orzyckiej do ul. Batuty... »

2016.05.21: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Żoliborz

Do trzech razy sztuka: na Żoliborzu po raz pierwszy do głosowania dopuszczony został zgłaszany od trzech edycji projekt ucywilizowania ul. Słowackiego. Projekt obejmuje m.in. wyznaczenie przejścia dla pieszych przed Urzędem Dzielnicy i... »

2016.05.21: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Wola

2. Uporządkowanie parkowania i uspokojenie ruchu na ul. Siedmiogrodzkiej i Grzybowskiej Projekt zakłada przeniesienie parkowania częściowo lub całkowicie na istniejącą jezdnię i uspokojenie ruchu przez zawężenie zbyt szerokich pasów ruchu... »

2016.05.21: Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2017 - Wilanów

4. Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów wzdłuż al. Rzeczypospolitej Projekt poprawi bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż al. Rzeczypospolitej. Wloty lokalnych... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-273 | Dodaj nowy