Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-206

2017.01.15: Rosną zaległości w realizacji projektów z budżetu partycypacyjnego

Zakończył się rok 2016, w którym powinny być wykonane projekty do budżetu partycypacyjnego wybrane w głosowaniu w czerwcu 2015 r. Lista zaległości obejmuje obecnie 25 odcinków dróg dla rowerów, pasy rowerowe na 35 ulicach, kontraruch na 99... »

2017.01.07: Kontraruch w Śródmieściu i na prawym brzegu Wisły

Czas na aktualizację kolejnego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Z nieco ponad rocznym opóźnieniem prawie ukończony został projekt Kontrapasy dla rowerów w Śródmieściu... »

2016.12.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - już wolno jeździć z Woli

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Z przyjemnością donosimy, że... »

2016.11.08: Raport o przestrzeni publicznej nominowany do Nagrody im. Regulskiego

W sobotę 5 listopada w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej odbył się XI Kongres Obywatelski. W ramach konferencji ogłoszono laureatów Nagrody im. Jerzego Regulskiego za wybitne osiągnięcia w kreowaniu ładu przestrzennego zgodnie z... »

2016.10.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - Bielany połączone z centrum

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Otwarcie drogi dla rowerów w al... »

2016.07.16: NIK o bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów

15 lipca 2016 r. Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport z kontroli urzędów odpowiedzialnych za drogi, której tematem było bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Wnioski z kontroli są druzgocące - przez ostatnie 10 lat zrobiono... »

2016.06.09: Dlaczego sieć tras rowerowych należy budować szybko?

Spróbujmy odpowiedzieć na tytułowe pytanie na przykładzie bardzo uproszczonego modelu - kwadratowego miasta z prostopadłą siatką 6x6 dróg rozmieszczonych co kilometr oraz źródłami i celami podróży koncentrującymi się wokół skrzyżowań tych... »

2016.02.29: Dokąd, jak i czym zmierzamy? Rekomendacje dla polityki transportowej Warszawy

Dokąd, jak i czym zmierzamy? to raport końcowy projektu "Miasta dla ludzi: współpraca na rzecz przestrzeni przyjaznej dla wszystkich mieszkańców", realizowanego w latach 2014-2016 dzięki wsparciu z Funduszy EOG. Raport stanowi rekomendacje... »

2016.02.28: Czy więcej znaczy lepiej? Efektywność wydatków na transport i komunikację w Warszawie

Wydatki na transport i komunikację to ok. 1/3 budżetu Warszawy. Sposób wydatkowania środków publicznych na transport ma przy tym wpływ na to, którym środkiem transportu zdecydujemy się podróżować. Inwestycje strategiczne takie jak II linia... »

2016.02.26: Czy realne jest przystosowanie warszawskich ulic do klas przyjętych w Studium?

W dyskusji o tym, co można, a czego nie można zrobić na danej ulicy, często przewija się kwestia klasy drogi i parametrów, jakie powinna w związku z tym spełniać. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka część ulic zaznaczonych w warszawskich... »

2016.02.20: Kto chroni niechronionych?

Piesi i rowerzyści nazywani są „niechronionymi uczestnikami ruchu”, ponieważ nie są otoczeni karoserią ani wyposażeni w poduszki powietrzne. Dzięki temu poruszają się w sposób bardziej efektywny z punktu widzenia wykorzystania... »

2016.02.06: Dwa razy więcej ulic z kontraruchem

Czas na sporą aktualizację jednego z wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. W ciągu ostatnich czterech miesięcy liczba ulic jednokierunkowych, na których legalny jest ruch... »

2016.02.02: Czy piesi lubią przejścia podziemne? Wyniki pomiarów ruchu na Targowej

Co wybiorą ludzie, jeśli mają wybór - przejścia dla pieszych w poziomie jezdni czy podziemne? Postanowiliśmy sprawdzić to empirycznie i dzięki wsparciu wolontariuszy przeprowadziliśmy pomiar ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul... »

2015.12.07: Czy Warszawa jest otwarta na przestrzenie publiczne? Teoria a praktyka

Jakość przestrzeni przekłada się na jakość życia, przyjazność miasta i dostępność. Czy Warszawa jest otwarta na przestrzenie publiczne? to raport ukazujący wady i zalety przestrzeni miejskiej Warszawy. Analizie poddano organizację... »

2015.10.08: Rowerowy skok cywilizacyjny - kontraruch

Wydawany przez Urząd Miasta coroczny Raport Rowerowy - broszura, której celem jest ocena stanu infrastruktury rowerowej w mieście - zawiera informacje m.in. o długości infrastruktury rowerowej, takiej jak drogi dla rowerów, pasy ruchu dla... »

2015.10.03: Rowerowy skok cywilizacyjny - bezpieczne przejazdy

Wydawany przez Urząd Miasta coroczny Raport Rowerowy - broszura, której celem jest ocena stanu infrastruktury rowerowej w mieście - zawiera informacje m.in. o długości infrastruktury rowerowej, takiej jak drogi dla rowerów, pasy ruchu dla... »

2015.09.23: Rowerowy skok cywilizacyjny - przejezdność śródmieścia

Wydawany przez Urząd Miasta coroczny Raport Rowerowy - broszura, której celem jest ocena stanu infrastruktury rowerowej w mieście - zawiera informacje m.in. o długości infrastruktury rowerowej, takiej jak drogi dla rowerów, pasy ruchu dla... »

2015.09.21: Windy i podnośniki niesprawne w 45% lokalizacji, lepiej wypada metro

Co najmniej jedna winda/podnośnik nie działa w 45% (27 z 60) zbadanych lokalizacji. W ponad 1/3 (37%) miejsc niesprawna jest większość lub wszystkie windy. Podobny jest wskaźnik niesprawnych wind w odniesieniu do całkowitej liczby urządzeń... »

2015.09.12: Rowerowy skok cywilizacyjny - dojazdy z dzielnic do centrum

Wydawany przez Urząd Miasta coroczny Raport Rowerowy - broszura, której celem jest ocena stanu infrastruktury rowerowej w mieście - zawiera informacje m.in. o długości infrastruktury rowerowej, takiej jak drogi dla rowerów, pasy ruchu dla... »

2015.06.26: Społeczny audyt polityki rowerowej m.st. Warszawy

Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Stowarzyszenie Zielone Mazowsze raportem, który w sposób kompleksowy analizuje politykę rowerową realizowaną przez Urząd Miasta. Tu możesz pobrać raport "Społeczny audyt polityki rowerowej... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-206 | Dodaj nowy