Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-437

2017.04.02: Brama do Otrębusów

Jednym z pomysłów promowanych w ramach naszej wędrującej wystawy [[srn.wystawa-159]] jest brama do miasta, czyli rozwiązanie uświadamiające kierowcę, że wjeżdża na obszar, gdzie powinien jechać ostrożniej niż dotychczas, równocześnie... »

2016.12.14: Wkrótce koniec ścisku przy Raszyńskiej

Do czasu gruntownej przebudowy placu Zawiszy , trzeba starać się dostosować ten węzeł przesiadkowy do potrzeb kluczowych uczestników ruchu, czyli pieszych, rowerzystów i pasażerów. Jak wskazaliśmy w badaniach , jest to rozległe... »

2016.11.09: Prace nad placem Unii w przyszłym roku

Wbrew zapowiedziom z początku roku, póki co nie ruszyły prace nad modernizacją placu Unii Lubelskiej, zainspirowane naszym społecznym projektem jego przebudowy. Faktycznie, trochę w tym roku się działo, a warszawski system uzgadniania... »

2016.11.08: Raport o przestrzeni publicznej nominowany do Nagrody im. Regulskiego

W sobotę 5 listopada w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej odbył się XI Kongres Obywatelski. W ramach konferencji ogłoszono laureatów Nagrody im. Jerzego Regulskiego za wybitne osiągnięcia w kreowaniu ładu przestrzennego zgodnie z... »

2016.10.07: Uwagi do projektu przebudowy ul. Włodarzewskiej

Do Urzędu Dzielnicy Ochota. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Włodarzewskiej, zgłaszam następujące uwagi i wnioski: 1) ulica Włodarzewska jako obszar intensywnej zabudowy mieszkaniowej powinna być wyposażona w obustronne chodniki... »

2016.09.06: Co Koszykowej wyjdzie na zdrowie

Dawno, dawno temu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych wystąpił o likwidację zatoki autobusowej na przystanku Koszykowa 02 , nie przynoszącej nikomu pożytku, za to skutkującej wieloma mankamentami (jak prawie wszystkie zatoki autobusowe w... »

2016.08.29: Śródmieście stojakami stoi

Warto odnotować, że miejsce do parkowania mają już nie tylko pracownicy i petenci urzędów na placu Bankowym (acz wciąż muszą wnosić rower po paru schodach prowadzących do wejścia na dziedziniec)... ...Zarządu Transportu Miejskiego... »

2016.08.28: Będzie bezpieczniej przy parku Traugutta

Na początku roku zwróciliśmy się do Urzędu Miasta, by poprawić bezpieczeństwo na przejściach przy przystankach Park Traugutta, gdzie regularnie dochodziło do wypadków z udziałem pieszych. Choć pierwotnie ZTM sugerował przeniesienie w ogóle... »

2016.06.21: Zróbmy z placu Zawiszy plac miejski

Zgodnie z podstawowym dokumentem planistycznym Warszawy, plac Zawiszy to centrum lokalne, czyli miejsce, gdzie ma się skupiać życie, służące integracji społecznej [1]. Cytując wiceprezydenta Michała Olszewskiego, centra lokalne mają... »

2016.06.02: Biuro Drogownictwa za urealnieniem klas dróg w Studium

Na początku roku przeprowadziliśmy analizę faktycznych parametrów warszawskich dróg pod kątem klas przypisanych im w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego" . Wyniki analizy były jednoznaczne. Prawie żadne z... »

2016.05.03: Płużańska uspokojona bez progów

W Warszawie nadal króluje drogowa hipokryzja . Buduje się szerokie, wielopasowe arterie, by potem ubolewać nad wypadkami – naturalną konsekwencją takiego projektowania podporządkowanego przepustowości, zamiast bezpieczeństwu... »

2016.04.02: Sprawozdanie Rzecznika Niezmotoryzowanych za okres III 2015-III 2016

Projekt "Miasta dla ludzi: współpraca na rzecz przestrzeni przyjaznej dla mieszkańców" został nominowany w konkursie na najlepsze inicjatywy pozarządowe S3KTOR 2015. Jeżeli uważacie opisane poniżej działania za warte docenienia, zachęcamy... »

2016.03.30: Na Bielanach wiosna pod znakiem bezpiecznych ulic

Po powrocie z Bydgoszczy nasza wystawa pod hasłem Tylko spokój nas uratuje zawitała do kolejnej warszawskiej dzielnicy, by w przystępny sposób popularyzować innowacyjne metody poprawy bezpieczeństwa na miejskich ulicach. Do końca kwietnia... »

2016.02.29: Dokąd, jak i czym zmierzamy? Rekomendacje dla polityki transportowej Warszawy

Dokąd, jak i czym zmierzamy? to raport końcowy projektu "Miasta dla ludzi: współpraca na rzecz przestrzeni przyjaznej dla wszystkich mieszkańców", realizowanego w latach 2014-2016 dzięki wsparciu z Funduszy EOG. Raport stanowi rekomendacje... »

2016.02.27: Mała rzecz, a cieszy

Jakiś czas temu zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miejskich o przywrócenie drożności chodnika przy ul. Jagiellońskiej 74. Ustawienie latarni połączone z organizacją parkowania (zachodzenie masek na chodnik) powoduje, że chodnik zostaje... »

2016.02.26: Czy realne jest przystosowanie warszawskich ulic do klas przyjętych w Studium?

W dyskusji o tym, co można, a czego nie można zrobić na danej ulicy, często przewija się kwestia klasy drogi i parametrów, jakie powinna w związku z tym spełniać. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka część ulic zaznaczonych w warszawskich... »

2016.02.11: Uwagi do projektu nowelizacji warunków technicznych dróg publicznych

Do: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa Nawiązując do informacji o konsultacjach rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi... »

2016.02.02: Czy piesi lubią przejścia podziemne? Wyniki pomiarów ruchu na Targowej

Co wybiorą ludzie, jeśli mają wybór - przejścia dla pieszych w poziomie jezdni czy podziemne? Postanowiliśmy sprawdzić to empirycznie i dzięki wsparciu wolontariuszy przeprowadziliśmy pomiar ruchu pieszego w obrębie skrzyżowania ul... »

2016.01.28: KDS zdaje sprawę i popiera modernizację placu Unii Lubelskiej

Wczoraj Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu przedstawiła sprawozdanie z działalności w 2015 roku i wybrała nowe prezydium. W zeszłym roku KDS zebrała się 20 razy. 11 spraw omówiono z udziałem gości spoza Komisji, w tym na... »

2016.01.22: Mapa zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów w l. 2011-2014

Przedstawiamy zaktualizowaną o 2014 rok mapę zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów w wersji dostępnej bezpośrednio na naszej stronie. W latach 2011-2014 na terenie Warszawy doszło do 2303 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów. Na... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-437 | Dodaj nowy