Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-144

2017.04.04: Uwagi do przepisów o płatnym parkowaniu

Do Ministra Rozwoju i Finansów. Nawiązując do informacji o konsultacjach projektu ustawy o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz niektórych innych ustaw, popieramy projekt zmian w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach... »

2016.12.01: Jeśli progi, to tylko sinusoidalne

Do Pani Renaty Kaznowskiej, Zastępcy Prezydenta m.st. Warszawy. Co roku mieszkańcy Warszawy wybierają w ramach budżetu partycypacyjnego liczne projekty mające poprawić warunki ruchu rowerowego na ulicach lokalnych. Stołeczny inżynier ruchu... »

2016.11.21: Kiedy wolno wjeżdżać pod pociąg?

Od 10 listopada 2016 r. na skutek nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zniesiono obowiązek przerwania egzaminu w przypadku stworzenia przez egzaminowanego bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia (link do tabeli takich... »

2016.11.20: Warszawskie standardy piesze zbyt niskie w kwestii szerokości

W zeszłym miesiącu przyjęte zostały warszawskie standardy piesze. Weszły w życie dzięki podpisaniu przez Prezydent m.st. Warszawy Zarządzenia w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla ruchu pieszego na terenie miasta stołecznego... »

2016.11.10: Co z tą Obozową?

Na początku 2014 roku pisaliśmy, że zbliża się termin realizacji przygotowywanej od kilku lat modernizacji ulicy Obozowej i informowaliśmy o stanowisku Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu, w którym Komisja podtrzymuje stanowisko z... »

2016.11.04: O tańsze regionalne przewozy intermodalne

Do Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Udział Przewozów Regionalnych w liczbie przewiezionych osób od dłuższego czasu spada. W dużej mierze jest to efekt przekazywania obsługi tras innym przewoźnikom, jednak ma na to wpływ również... »

2016.10.18: Piękne P-21

Popularnym elementem dekoracyjnym przestrzeni publicznej w Warszawie (poza płotami ) są przestrzenie pasiaste, czyli powierzchnie wyłączone z ruchu, znane też jako znak P-21. Należy przy tym docenić nie tylko ich wpływ na estetykę... »

2016.09.29: Uwagi do projektu Warszawskiej Polityki Mobilności

Do: Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do [trwających do 10 października] konsultacji projektu Warszawskiej Polityki Mobilności, chcielibyśmy wyrazić nasze poparcie dla aktywnego kreowania zachowań... »

2016.06.21: Zróbmy z placu Zawiszy plac miejski

Zgodnie z podstawowym dokumentem planistycznym Warszawy, plac Zawiszy to centrum lokalne, czyli miejsce, gdzie ma się skupiać życie, służące integracji społecznej [1]. Cytując wiceprezydenta Michała Olszewskiego, centra lokalne mają... »

2016.02.26: Czy realne jest przystosowanie warszawskich ulic do klas przyjętych w Studium?

W dyskusji o tym, co można, a czego nie można zrobić na danej ulicy, często przewija się kwestia klasy drogi i parametrów, jakie powinna w związku z tym spełniać. Postanowiliśmy sprawdzić, jaka część ulic zaznaczonych w warszawskich... »

2016.02.07: Ekspertyza nt. organizacji ruchu na ul. Dewajtis

Aby lepiej uzasadnić naszą skargę do sądu na decyzje GDOŚ w/s chodnika przy ul. Dewajtis zleciliśmy wykonanie profesjonalnej analizy różnych wariantów organizacji ruchu na ul. Dewajtis. Publikujemy niżej jej treść z kilkoma skrótami. Autor... »

2016.01.15: Plac Unii Lubelskiej na nowo

Za rogatkami stanowiącymi niegdyś granicę Warszawy rozlewa się obecnie morze asfaltu, z siedmioma pasami w jednym kierunku (na północ). Jest to tym bardziej zastanawiające, że od południa (Puławską) do placu prowadzi półtora pasa ruchu:... »

2016.01.06: Postawmy granicę grodzeniu przestrzeni publicznej

Do p.o. Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. Warszawa coraz bardziej przypomina granicę Korei Północnej, poszatkowana płotami i zasiekami. Masowe stawianie płotów przez jednostki miejskie skutkuje... »

2015.12.09: Czas pomyśleć, co z Górczewską nad metrem

Do Dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji. Do wiadomości Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Wkrótce rozpocznie się budowa zachodniego odcinka linii metra pod ul. Górczewską. Okazja ta powinna zostać wykorzystana do... »

2015.10.30: Uwagi i wnioski do standardów pieszych

Do 30 października 2015 r. trwały konsultacje społeczne projektu polityki tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu pieszego w Warszawie i standardów w tym zakresie: http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/rozwoj-ruchu... »

2015.09.16: Grójecka wymaga kompleksowego podejścia

Na dzisiejszym posiedzeniu Komisji Dialogu Społecznego ds. Transportu poruszony został temat planowanej przebudowy placu Narutowicza oraz ulicy Grójeckiej (w ramach budowy drogi dla rowerów). W posiedzeniu wzięli udział m.in. Jacek... »

2015.07.02: Warszawa daje 74 miliony na rowery - nasz komentarz

Urząd m.st. Warszawy właśnie ogłosił program budowy tras rowerowych na najbliższe 2,5 roku. W jego ramach miasto chce wydać ponad 74 mln złotych i wybudować 80 km tras rowerowych. Pełna listę planowanych inwestycji można znaleźć tu:... »

2015.05.23: Poprawa bezpieczeństwa pieszych po... likwidacji sygnalizacji

Niedawno mieszkańcy Bielan pikietowali na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych chcących przekroczyć kolejną miejską autostradę zafundowaną przez urząd dzielnicy na przedłużeniu al. Reymonta między Żeromskiego i Kasprowicza . Wsparliśmy... »

2015.04.15: KDS: Przejścia przy Centralnym są konieczne

Komisja Dialogu Społecznego ds. Transportu podjęła dziś jednogłośnie uchwałę w sprawie modernizacji przejść przy Dworcu Centralnym. Po zapoznaniu się w zeszłym tygodniu ze szczegółowymi założeniami przedsięwzięcia na posiedzeniu z udziałem... »

2015.03.18: Zatruj się w Warszawie

Władze Warszawy po pożarze Mostu Łazienkowskiego robią, co mogą, by wykazać się brakiem umiejętności strategicznego myślenia. Można odnieść wrażenie, że warszawskie powietrze utrudnia logiczne rozumowanie. W końcu dopuszczalne normy... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-144 | Dodaj nowy