Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-188

2016.06.19: Wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy

Gdy jedna ulica obsługiwana jest zarówno komunikacją tramwajową jak i autobusową, pasażer często ma dylemat, na który przystanek się udać, by najszybciej pojechać w danym kierunku. Zazwyczaj nawet sprawdzenie rozkładów wymaga, by pójść... »

2015.08.08: Kolejne szkolenia z cyklu Komunikacja miejska bez barier

9 i 16 lipca zorganizowaliśmy dwa kolejne – ostatnie już – szkolenia dla kierowców komunikacji miejskiej mające na celu uwrażliwienie ich na potrzeby osób z trudnościami z poruszaniem się: pasażerów z niepełnosprawnościami... »

2015.07.06: Ekologicznie czyste autobusy miejskie - przewodnik

Mamy przyjemność udostępnić Państwu przewodnik pt. Ekologicznie czyste autobusy w miejskim publicznym transporcie zbiorowym - przewodnik dla organizatorów transportu i przewoźników, który w prosty i przystępny sposób wyjaśnia zależności... »

2015.06.18: Komunikacja miejska bez barier – szkolenia dla kierowców MZA

11 i 18 czerwca przeprowadziliśmy szkolenia dla kierowców komunikacji miejskiej mające na celu uwrażliwienie ich na potrzeby osób z trudnościami z poruszaniem się: pasażerów z niepełnosprawnościami, starszych oraz rodziców prowadzących... »

2015.04.06: Recenzja węzła Dworzec Wileński

W sytuacji gdy pasażer nie ma możliwości bezpośredniego dojazdu transportem publicznym ze źródła do celu podróży, konieczna jest przesiadka. Warunki przesiadek, a w szczególności czas potrzebny na przejście z jednego przystanku na drugi... »

2015.02.11: Konsultacje planu transportowego Warszawy - uwagi KDS

Do 20 lutego trwają konsultacje „Planu zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m.st. Warszawy z uwzględnieniem publicznego transportu zbiorowego organizowanego na podstawie porozumień z gminami sąsiadującymi”, zwanego... »

2015.01.15: Szwedzki precedens: Jednym buspasem w dwóch kierunkach

Kontrapasy autobusowe nie należą w Europie do rzadkości. Można je spotkać w stolicy UE, a nawet w Palermo i Atenach zdominowanych przez indywidualną motoryzację. A jeden pas, którym autobusy jeżdżą raz w jednym, raz w drugim kierunku... »

2014.11.26: Niedaleko pada Swing od Pendolino

Planowanemu debiutowi Pendolino na sieci PKP towarzyszą drwiny i oburzenie, że włoskie pociągi za miliony Euro zamiast maksymalnych prędkości znamionowych od 200 do 250 km/h osiągną jedynie 160 i to na mniej niż połowie trasy. Czy to... »

2014.09.30: Zatoki? To się leczy – w Lyonie, część XX

Jak dotąd w serialu ,,Zatoki? To się leczy!'' Francję reprezentowało tylko jedno miasto – Perpignan , co zdecydowanie nie oddaje wagi, jaką francuskie władze przywiązują do dostępności przystanków, i skali stosowania na nich peronów... »

2014.07.07: Zatoki? To się leczy – w Sewilli, część XIX

W serialu ,,Zatoki? To się leczy!'' wystąpiły już dwa hiszpańskie miasta – Barcelona i Madryt . Dziś odwiedzimy znaną naszym czytelnikom z sukcesu rowerowego gorącą stolicę Andaluzji. Przy ulicy Ronda de Triana niemal wszystkie... »

2014.03.30: Zatoki? To się leczy – w Lizbonie, część XVII

W serialu Zatoki? To się leczy! występowały nie tylko miasta z europejskiej czołówki uzdrawiania transportu. Odwiedziny w Atenach, Palermo, Barcelonie i Madrycie dowiodły, że silne przywiązanie strefy śródziemnomorskiej do indywidualnej... »

2014.01.16: Autobusy na Białostocką?

Zbliżające się oddanie centralnego odcinka drugiej linii metra może zaowocować zmianami na Pradze. Może, ale nie musi. Znaczne fragmenty dzielnicy położone w sąsiedztwie budowanej linii metra mają już plany zagospodarowania przestrzennego... »

2013.12.31: Węzeł przesiadkowy z którego żal odjeżdżać

Fryburg Bryzgowijski to piękne, liczące niemal 900 lat miasto malowniczo położone na południowo-zachodnich rubieżach Niemiec, niedaleko granic z Francją i Szwajcarią. Dzięki konsekwentnej polityce w ciągu ostatnich trzech dekad liczba... »

2013.10.23: Jak osiągnąć transport publiczny wysokiej jakości?

Cztery lata temu ukazało się obszerne i niezwykle interesujące opracowanie pt. Wskazówki w zakresie transportu publicznego wysokiej jakości w małych i średnich miastach. Co więcej - jego pełny tekst jest dostępny po polsku. Jak informują... »

2013.09.13: Leczmy zatoki i coś jeszcze

Przyszedł czas, by odpowiedzieć na polemikę p. Adama Marcinkiewicza z cyklem artykułów Zatoki? To się leczy! . Istotniejsze fragmenty listu do redakcji (dalej Polemiki) zapisano poniżej pogrubioną kursywą. Pod nimi znajdują się odpowiedzi... »

2013.07.05: Zatoki? To się leczy – w Genewie, część XIII

Chociaż serial Zatoki? To się leczy! ma bardzo dobrze określonego głównego bohatera pozytywnego, a w tytule i w tle towarzyszy mu wciąż czarny charakter zatoki autobusowej, to jednak ta opowieść wykracza poza sam przystanek autobusowy i... »

2013.06.10: Zatoki? To się leczy – w Perpignan, część XII

Zgodnie z zapowiedzą w dwunastej odsłonie pokazu dobrych praktyk przystankowych przemieścimy się z ostatnio zaprezentowanej Barcelony na drugą stronę Pirenejów do leżącego o 4 godziny drogi pociągiem regionalnym Perpignan. Dzięki... »

2013.05.21: Zatoki? To się leczy – w Barcelonie, część XI

W kolejnym odcinku antyzatokowej serii odwiedzimy Barcelonę - trzecie już (po Atenach i Palermo) miasto strefy śródziemnomorskiej, które zna i stosuje półwyspowe perony przystanków autobusowych. Rozwiązanie to upowszechnia się coraz... »

2013.03.31: Zatoki? To się leczy – w Dublinie, część X

Po trzymiesięcznej przerwie możemy wrócić do tematu przystanków półwyspowych. Bohaterem jubileuszowego dziesiątego odcinka będzie stolica Irlandii. Przystanków półwyspowych w Dublinie nie brakuje. Oto reprezentatywny przykład z Blessington... »

2013.03.26: Pierwszy Warszawski Okrągły Stół Autobusowy

14 marca 2013 roku w siedzibie Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, odbyło się pierwsze spotkanie Warszawskiego Okrągłego Stołu Autobusowego. Jest to pierwsze spotkanie z planowanych czterech w ramach projektu Clean Air... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-188 | Dodaj nowy