Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-589

2017.01.09: Krok ku kontroli emisji spalin

Wobec wysokiej zawartości wsadu dodatkowego w powietrzu, spieszymy donieść o odpowiedzi otrzymanej na nasze grudniowe wystąpienie w sprawie kontroli emisji spalin z pojazdów poruszających się po Warszawie . Być może takich kontroli będzie... »

2017.01.07: Kontraruch w Śródmieściu i na prawym brzegu Wisły

Czas na aktualizację kolejnego ze wskaźników rowerowego skoku cywilizacyjnego - odsetka ulic jednokierunkowych z kontraruchem rowerowym. Z nieco ponad rocznym opóźnieniem prawie ukończony został projekt Kontrapasy dla rowerów w Śródmieściu... »

2016.12.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - już wolno jeździć z Woli

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Z przyjemnością donosimy, że... »

2016.12.11: Skąd się wzięły choinki, czyli zmiany na gorsze w stołecznej sygnalizacji świetlnej

W nowych programach sygnalizacji w Warszawie światło zielone dla rowerzystów skracane jest do kilku sekund. Skąd się wziął ten pomysł i co to oznacza dla Warszawy? "Choinka" na skrzyżowaniu Wolskiej i al. Prymasa Tysiąclecia. Zielone dla... »

2016.11.20: Warszawskie standardy piesze zbyt niskie w kwestii szerokości

W zeszłym miesiącu przyjęte zostały warszawskie standardy piesze. Weszły w życie dzięki podpisaniu przez Prezydent m.st. Warszawy Zarządzenia w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla ruchu pieszego na terenie miasta stołecznego... »

2016.10.20: Rowerowy skok cywilizacyjny - Bielany połączone z centrum

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Otwarcie drogi dla rowerów w al... »

2016.10.18: Piękne P-21

Popularnym elementem dekoracyjnym przestrzeni publicznej w Warszawie (poza płotami ) są przestrzenie pasiaste, czyli powierzchnie wyłączone z ruchu, znane też jako znak P-21. Należy przy tym docenić nie tylko ich wpływ na estetykę... »

2016.10.07: Dwie komisje dialogu społecznego o Warszawskiej Polityce Mobilności

W środę 5 października 2016 r., odbyło się połączone spotkanie Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu i Komisji Dialogu Społecznego ds. środowiska przyrodniczego. Było ono poświęcone konsultowanemu obecnie projektowi Warszawskiej... »

2016.09.29: Uwagi do projektu Warszawskiej Polityki Mobilności

Do: Biuro Drogownictwa i Komunikacji Urzędu m.st. Warszawy. Nawiązując do [trwających do 10 października] konsultacji projektu Warszawskiej Polityki Mobilności, chcielibyśmy wyrazić nasze poparcie dla aktywnego kreowania zachowań... »

2016.07.23: W budżecie partycypacyjnym mieszkańcy wybierają rowery. Dlaczego?

12 lipca 2016 r. ogłoszone zostały wyniki głosowania w budżecie partycypacyjnym m.st. Warszawy na rok 2017. To już trzecia edycja budżetu partycypacyjnego w Warszawie i trzecia, w której bardzo dużym poparciem mieszkańców cieszyły się... »

2016.06.19: Wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy

Gdy jedna ulica obsługiwana jest zarówno komunikacją tramwajową jak i autobusową, pasażer często ma dylemat, na który przystanek się udać, by najszybciej pojechać w danym kierunku. Zazwyczaj nawet sprawdzenie rozkładów wymaga, by pójść... »

2016.06.18: Uwagi do trzeciej (czwartej?) wersji standardów rowerowych

Uwagi w trzeciej turze konsultacji projektu nowelizacji warszawskich standardów rowerowych, przesłane do Zarządu Dróg Miejskich 18 czerwca 2016 r. Uwagi odnoszą się do wersji udostępnione przez ZDM 13 czerwca 2016 r., oznaczonej w nazwie... »

2016.06.14: Gospodarka niedoboru przestrzeni, czyli o parkowaniu w Warszawie

Poniższa prezentacja została wygłoszona w trakcie III Warszawskiej Burzy Mózgów w dniu 4 czerwca 2016 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie. To wydarzenie jest częścią tworzenia Strategii Rozwoju Warszawy do 2030 roku. Obecnie prace... »

2016.06.02: Biuro Drogownictwa za urealnieniem klas dróg w Studium

Na początku roku przeprowadziliśmy analizę faktycznych parametrów warszawskich dróg pod kątem klas przypisanych im w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego" . Wyniki analizy były jednoznaczne. Prawie żadne z... »

2016.05.30: Dwie KDS jednym głosem o BP

Powoli dobiega końca weryfikacja projektów do III edycji budżetu partycypacyjnego w Warszawie. Nad jego przebiegiem czuwa znaczna liczba mieszkańców, w tym członkowie Komisji Dialogu Społecznego ds. partycypacji obywatelskiej i członkowie... »

2016.05.17: Szukamy osób do pracy przy pomiarach ruchu rowerowego

W związku z realizowanym przez stowarzyszenie Zielone Mazowsze badaniami ruchu rowerowego w Warszawie... ...poszukujemy osób do pracy przy pomiarach ruchu rowerowego. Praca polega na liczeniu rowerzystów we wskazanych lokalizacjach o... »

2016.05.12: Śmieciowa (r)ewolucja

Rozpoczyna się seria spotkań konsultacyjnych na temat zmian w systemie gospodarki odpadami komunalnymi, jakie mają nastąpić od 2017 roku. Wzięliśmy udział w jednym z nich. Według zaleceń dyrektyw unijnych w 2015 roku Warszawa miała... »

2016.05.10: Najcenniejszy rezerwat czy terenowa rezerwa?

W czwartek mija termin zaopiniowania przez radę Warszawy projektu planu ochrony dla rezerwatu przyrody „Las Bielański". Projekt ten ma tak wiele wad, że powinien być gruntownie poprawiony. Świadczą o tym liczne opinie naukowców... »

2016.04.15: Uwagi do drugiej wersji standardów rowerowych

Do: Zarząd Dróg Miejskich, Wydział Zrównoważonej Mobilności. W ramach konsultacji drugiej wersji projektu nowych standardów rowerowych, zgłaszamy następujące uwagi. Zwracamy przy tym uwagę, że wersja powinna raczej nosić numer 0.2, a nie 2... »

2016.04.13: Metro co pół godziny

Gdy w październiku 2005 r. warszawska Szybka Kolej Miejska inaugurowała swoją działalność, przedstawiano to jako początek tworzenia w Warszawie kolejowego metra – na wzór niemieckich systemów S-Bahn czy będącej krwiobiegiem... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-120 | 121-140 | 141-160 | 161-180 | 181-200 | 201-220 | 221-240 | 241-260 | 261-280 | 281-300 | 301-320 | 321-340 | 341-360 | 361-380 | 381-400 | 401-420 | 421-440 | 441-460 | 461-480 | 481-500 | 501-520 | 521-540 | 541-560 | 561-580 | 581-589 | Dodaj nowy