2017.04.21: Tramwaje zaprzyjaźnione z pieszymi – w Strasburgu

Strasburg to jeden z prekursorów francuskiego renesansu tramwajowego i obecnie lider pod względem długości sieci. Tamtejsze przystanki, torowiska i tabor budzą podziw swą estetyką, jakością wykonania i funkcjonalnością. Starannie... »

2017.04.20: Uwagi do projektów Okopowej, Towarowej i Anielewicza

W nawiązaniu do przesłanego 13 kwietnia 2017 r. projektu drogi dla rowerów w ciągu ulic Okopowa - Towarowa autorstwa firmy PC-Projekt przekazuję poniżej uwagi stowarzyszenia Zielone Mazowsze: 1. Na wielu skrzyżowaniach brak rozwiązania... »

2017.04.18: Liczniki rowerów - informacja publiczna trochę bardziej publiczna

Kliknij tu i miłej zabawy! Od połowy 2014 roku ZDM instaluje automatyczne liczniki rowerów – pętle indukcyjne umieszczone w asfalcie. Co prawda niezbyt chętnie dzieli się danymi, ale przy odrobinie cierpliwości można je wydobyć... »

2017.04.17: Warszawa zrealizowała 11% Programu Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020

Na nasz raport z realizacji I etapu Programu Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku 2020 zareagował Pełnomocnik Prezydenta ds. komunikacji rowerowej. W dość emocjonalnym wpisie na popularnym portalu społecznościowym zarzucił analizie... »

2017.04.13: Milion drzew dla Warszawy? Ale na pięć przy Raszyńskiej nie ma ochoty

Niespełna dwa lata temu Rada Warszawy jednomyślnie przyjęła program Milion drzew dla Warszawy. Tymczasem miejscy urzędnicy właśnie storpedowali projekt odtworzenia drzew przy ul. Raszyńskiej, zgłoszony do Budżetu Partycypacyjnego... »

2017.04.10: Uwagi do zmian organizacji ruchu na ul. Słowackiego

Do: Biuro Polityki Mobilności i Transportu. W nawiązaniu do przesłanego [3 kwietnia 2017 r.] projektu zmian organizacji ruchu na ul. Słowackiego przekazuję poniżej uwagi stowarzyszenia Zielone Mazowsze: 1. Największą wadą projektu jest... »

2017.04.08: Opatowska podgląda Oksywską

Zgodnie z zapowiedzią w artykule o rowerowym otwarciu Sobockiej prezentujemy podobne zmiany na ul. Opatowskiej. Kiedyś nieutwardzona Opatowska łączyła Kolektorską z Zabłocińską. Podczas asfaltowania tej ulicy w XXI w. zagrodzono jej... »

2017.04.06: I etap Programu Rozwoju Tras Rowerowych - 70% tras opóźnionych

Z zaplanowanych w 2013 r. tras rowerowych dla Warszawy mniej niż jedna trzecia powstała w terminie. W 2013 r. opracowany został na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego przez firmę Transeko Program Rozwoju Tras Rowerowych Warszawy do roku... »

2017.04.04: Uwagi do przepisów o płatnym parkowaniu

Do Ministra Rozwoju i Finansów. Nawiązując do informacji o konsultacjach projektu ustawy o zmianie ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym oraz niektórych innych ustaw, popieramy projekt zmian w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach... »

2017.04.02: Brama do Otrębusów

Jednym z pomysłów promowanych w ramach naszej wędrującej wystawy [[srn.wystawa-159]] jest brama do miasta, czyli rozwiązanie uświadamiające kierowcę, że wjeżdża na obszar, gdzie powinien jechać ostrożniej niż dotychczas, równocześnie... »

2017.03.29: Obchodem po Oslo

W październiku 2016 roku miała miejsce wizyta studyjna organizacji strażniczych w Norwegii. Wyjazd odbył się w ramach programu „Obywatele dla demokracji” prowadzonemu przez Fundację im. Stefana Batorego finansowanego z funduszy... »

2017.03.28: Sinusoidalne progi zwalniające w Brukseli

Jak zrobić próg spowalniający, który skutecznie uspokaja ruch, a nie jest uciążliwy dla jadących z przepisową prędkością? Odpowiedzią są tzw. progi sinusoidalne. Pokazywaliśmy już takie progi w wykonaniu niemieckim i holenderskim... »

2017.03.24: Sobocka bardziej rowerowa

9 lat temu wystąpiliśmy do władz Bielan o otwarcie dla ruchu rowerowego dwóch uliczek na Marymoncie . Niedawno te postulaty wreszcie się ziściły. Na ul. Klaudyny przy Sobockiej pojawiła się wciąż rzadka w Warszawie kombinacja znaku B-1 i... »

2017.03.23: Uwagi do projektu przebudowy ul. Zagójskiej

Do Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu budowy drogi rowerowej w ramach przebudowy ul. Zagójskiej, wnosimy o rezygnację z wydzielonej drogi dla rowerów. Na ulicy lokalnej nie ma potrzeby segregacji ruchu rowerowego... »

2017.03.23: Uwagi do projektu ciągu rowerowego przy ul. Bysławskiej

Do Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu budowy ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Bysławskiej, wnosimy następujące uwagi: 1. Należy zapewnić powiązania trasy rowerowej z jezdnią na obu krańcach projektu, tak by możliwa była... »

2017.03.20: Uwagi do projektu drogi dla rowerów przy Pułkowej

Do Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. Nawiązując do projektu budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Pułkowej, zgłaszamy następujące uwagi i wnioski: 1.1. Należy zamienić miejscami przejście i przejazd przy ul. Przyłuskiego. Ograniczy to liczbę... »

2017.03.19: Kto pozbawił nas wpływu na projekt autostrady Reymonta?

Minęło już dwa i pół roku od otwarcia nowego odcinka alei Reymonta, która niemal natychmiast potwierdziła słuszność obaw o bezpieczeństwo na tej miejskiej autostradzie . Aby piesi mogli bezpiecznie ją przekraczać na zielonym świetle... »

2017.03.17: O porządek przy Platynowej

Na przełomie 2015 i 2016 r. wystąpiliśmy w sprawie poprawy warunków ruchu pieszego na skrzyżowaniu ul. Platynowej i Miedzianej, przy wschodnim krańcu przystanku kolejowego Warszawa Ochota. Krawężniki zostały obniżone, a nawierzchnia na... »

2017.03.15: Przejścia przez tory mogą być częstsze

Pod koniec zeszłego roku wystąpiliśmy do Ministra Infrastruktury w sprawie możliwości umieszczania przejść dla pieszych przez tory kolejowe bez zachowania trzykilometrowego odstępu od sąsiednich przejazdów (na co powoływało się np. WKD... »

2017.03.12: Euro na bocznym torze

Władze województwa mazowieckiego do końca starały się, by będących w ich dyspozycji funduszy unijnych nie przeznaczać na modernizacje sieci kolejowej. Rozpoczęły się przygotowania do realizacji inwestycji na sieci kolejowej, dla których... »