Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-110

2016.10.13: Po co komu standardy piesze, kiedy są reklamy?

Rok temu przeprowadzono konsultacje warszawskich standardów pieszych . (Przyjęte zostały wczoraj.) Konsultacjom poddano też standardy dostępności przestrzeni miejskiej. W międzyczasie zaczęto wymieniać wiaty przystankowe na nowe, montowane... »

2016.08.01: Przyszła po latach pośrodku lata

Chwaląc wiosną montaż wiaty na przystanku tramwajowym na ul. Marymonckiej przy Podleśnej wśród innych dobrych zmian w tym miejscu nie sądziliśmy, że wkrótce nastąpi jeszcze jedna. Dziś, po wielu latach próśb długo oczekiwana i ostatnia... »

2016.01.26: Rada Bielan ws. dojazdu do obiektów przy ul. Dewajtis

w sprawie zaopiniowania „Koncepcji projektu stałej organizacji ruchu dla utworzenia przystanków autobusowych wraz z przystankiem krańcowym przy ul. Dewajtis” W związku z otrzymanym pismem Zarządu Transportu Miejskiego... »

2016.01.09: Dyrektor ZTM rzecznikiem UKSW?

Jesienią opublikowaliśmy bulwersujące pismo rektora UKSW do prezydent Warszawy na temat budowy pętli autobusowej w rezerwacie przyrody "Las Bielański". Otrzymana właśnie kopia pisma dyrektora ZTM w sprawie uruchomienia tam linii... »

2015.05.30: Jak daleko stąd, jak blisko do UKSW

Kiedy przystankom „Dewajtis” przy Marymonckiej zmieniono nazwę na „UKSW”, przyczyn tej zmiany można się było tylko domyślać. Nie towarzyszyła jej żadna publiczna dyskusja czy konsultacje społeczne. Odsłonięcie kulis... »

2014.11.24: Stojąc tramwajem przy Marymonckiej

Zaniedbania Warszawy w dziedzinie rozbudowy sieci tramwajowej i sprawności korzystającego z niej transportu są bezdyskusyjne i podnoszone coraz szerzej. Nie zrekompensują ich wydatki na nowy tabor, o czym szerzej napiszę w kolejnym... »

2014.10.14: Jak wiele można utopić w zatokach?

Od dawna (a od dwóch lat regularnie) przekonujemy, że zatoki autobusowe w miastach przynoszą więcej szkód niż pożytku . Podajemy dowody, że można organizować przestrzeń uliczną wokół przystanków zupełnie inaczej , niż to nakazują utarte... »

2014.08.07: Brak komunikacji i brak kompetencji

Od połowy marca na skutek przebudowy Trasy Armii Krajowej jadące nią na zachód autobusy nie zatrzymują się przy ul. Mickiewicza. Kilka tysięcy mieszkańców osiedla Ruda odcięto od podstawowego połączenia z centrum i zachodnimi dzielnicami... »

2014.07.24: ZTM przychylny wobec wniosków KDS do II linii metra

Odpowiedź ZTM na wnioski Komisji Dialogu Społecznego w sprawie zagospodarowania przestrzeni nad stacjami II linii metra (3+3) wskazuje na to, że spora część zgłoszonych postulatów zostanie uwzględniona. Poniżej przytoczono odpowiedź ZTM w... »

2014.01.23: Nowa taryfa biletowa ZTM

Taryfa biletowa Zarządu Transportu Miejskiego wprowadzona 1 stycznia 2014 r. wywołała głównie ogniste dyskusje o Karcie Warszawiaka. Ja się Kartą Warszawiaka zajmować nie będę, bo zniżki przez nią zapewniane są zaniedbywalnie małe, wręcz... »

2013.11.07: Da się uciąglić ciąg rowerowy!

Kiedy przed dwoma miesiącami uznałem swój wniosek w/s uciąglenia przejazdów rowerowych przy targowisku Wolumen za nieskuteczny , nie mogłem przewidzieć, że poprawa jednak się ziści. Uznałem, że jeśli 10 miesięcy po zwróceniu uwagi na... »

2013.10.05: Czy Warszawa ma jeszcze Standardy rowerowe?

Pamiętacie oburzenie urzędników stołecznego ratusza po wyjściu na jaw dokonanego przez ich łódzkich kolegów plagiatu warszawskich standardów[1] dla infrastruktury rowerowej? Sama Hanna Gronkiewicz-Waltz podkpiwała ze wzmianek na temat... »

2013.09.09: Ciągi rowerowe ciągle nieciągłe

Od dawna podkreślamy, jak ważne jest zachowanie ciągłości dróg rowerowych na przecięciach z ciągami podporządkowanymi [[poradnik.przejazdy]], i chwalimy przypadki, w których się to udało . Do ostatniej chwili liczyliśmy, że Warszawa... »

2013.07.11: Audyt warszawskich dróg dla rowerów zakończony

Dzisiaj, 12 dni przed upływem wyznaczonego terminu przekazaliśmy Zarządowi Transportu Miejskiego w Warszawie zamówione opracowanie pod nazwą Audyt istniejących dróg rowerowych na terenie m. st. Warszawy. Praca obejmowała zewidencjonowanie... »

2013.04.26: Zielone Mazowsze wykona audyt warszawskich dróg dla rowerów

W dniu 25 kwietnia 2013 r. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę ze stowarzyszeniem Zielone Mazowsze na wykonanie Audytu istniejących dróg rowerowych na terenie m.st. Warszawy. Zakres zleconego opracowania obejmuje m.in.: - Ogólny... »

2012.12.31: Nie trzeba ciąć kursów, można uzyskać oszczędności gdzie indziej!

Nowy Rok 2013 rozpoczynamy znaczną podwyżką cen komunikacji miejskiej. Jednocześnie zerwano umowy na wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej, zapowiadane są też ostre cięcia kursów autobusowych. Tymczasem możliwe są znaczne oszczędności... »

2012.12.12: Jak obrzydzić jazdę tramwajem?

Większość czytelników na postawione w tytule pytanie odpowie zapewne – podnosząc ceny biletów albo – dając tramwajom 5 sekund sygnału na przejazd przez skrzyżowanie, a potem wstrzymać je przez 150 sekund na ,,czerwonym'', bo do... »

2012.10.30: Wiata na gazie

Obecna aura przypomina o ogromnej roli ochrony przystanków przed deszczem, wiatrem, śniegiem i słońcem, szczególnie przy niskich częstotliwościach kursowania i niedostatkach koordynacji rozkładów jazdy. Korzystając z okazji prezentujemy... »

2012.09.23: Niezbyt budujący rower na budowie

W Warszawie od ponad miesiąca funkcjonuje publiczny rower miejski. Aż cztery z jego stacji umieszczono przy ul. Kasprowicza, w tym po jednej przy każdej z głowic stacji metra Wawrzyszew. Niedługo potem na biegnącej ulicą Kasprowicza drodze... »

2012.05.20: Dezinformacja koordynowana

W materiale o pogardzie okazywanej pieszym przez miejskich decydentów zwróciliśmy uwagę na sprzeczność realnej organizacji ruchu na Rondzie Daszyńskiego z teorią zawartą w broszurce Budowa II linii metra Jak poruszać się po centrum... »

Artykuły: 1-20 | 21-40 | 41-60 | 61-80 | 81-100 | 101-110 | Dodaj nowy