Zmiany wprowadzone

$h=Rowerowy skok cywilizacyjny - już wolno jeździć z Woli
$k=rowery, przejazdy, warszawa, wola, raporty
$a=Aleksander Buczyński, Paweł Ziniewicz
$d=2016.12.20
$z=
$o=
$b=

#Wskaźnik nr 1: trasy rowerowe z dzielnic do centrum

Niezależnie od Urzędu Miasta monitorujemy postępy w rozwoju infrastruktury rowerowej w Warszawie za pomocą zestawu wskaźników oceniających sieć tras rowerowych pod kątem najważniejszych potrzeb i problemów. Z przyjemnością donosimy, że zaledwie kilka tygodni po poprzedniej czas na kolejną aktualizację wskaźnika możliwości dojazdu z osiedli do centrum[[rowerowy_skok_cywilizacyjny-1]]. Oznakowanie przejazdu przez ul. Krzyżanowskiego na drodze dla rowerów wzdłuż ul. Kasprzaka odblokowało dojazd z południowej i zachodniej części Woli. Tym samym liczba spójnych tras rowerowych łączących wytypowane punkty węzłowe ze ścisłym śródmieściem wzrosła do 4, a nasz wskaźnik postępów - do 13%. W tym tempie osiągniemy 100% już w 2025 r.!

#Stan na 2016-12-19

##4/30 (13%)

siec_rowerowa-16c-1.jpg
Punkty węzłowe, z których można dojechać ciągłą (bez konieczności schodzenia z roweru lub korzystania z jezdni z szybkim lub intensywnym ruchem samochodowym) i możliwie bezpośrednią (wydłużenie nie większe niż 20% w stosunku do odległości w linii prostej lub trasa krótsza od trasy dla ruchu samochodowego) trasą rowerową do ścisłego centrum (kwartał Świętokrzyska - Marszałkowska - Al. Jerozolimskie - al. Jana Pawła II). Stan na grudzień 2016 r.

##Obsługiwane dzielnice

W spisie poniżej <b>pogrubioną czcionką</b> wyróżniono trasy nowe w stosunku do poprzedniej [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-1-16a]] oceny.

- z Tarchomina: Ćmielowska - Świderska - most Północny - Szlak Wisły - (tymczasowo: objazd przez Gwiaździstą i park Kępa Potocka) - przejazd przy Wenedów (alternatywnie: przejście podziemne przy Grodzkiej) - Oboźna - Kopernika - Świętokrzyska.

- z Piasków: Broniewskiego - al. Jana Pawła II

- z Wawrzyszewa: Reymonta - Broniewskiego - al. Jana Pawła II

- <b>z zachodniej Woli: al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Prosta</b>

##Pozostałe dzielnice

Dzięki nowemu przejazdowi bez zsiadania z roweru można też dojechać z Bemowa Lotniska (pod warunkiem, że wykonawca metra ogarnie wreszcie czasową organizację ruchu na Górczewskiej). Jednak trasa przez Powstańców Śląskich i Górczewską oznacza znaczne wydłużenie, prawie dwukrotnie większe od dopuszczalnego. Patrząc na mapę, w zasadzie można by też zaliczyć dojazd z Włoch. Jednak schody na rondzie Zesłańców Syberyjskich [[rzs]] jednoznacznie dyskwalifikują trasę.

W pozostałych dzielnicach - na razie bez zmian. Najbliższy realizacji wydaje się przejazd przez al. Jerozolimskie na skrzyżowaniu z Emilii Plater. W połączeniu z kontraruchem w Śródmieściu Południowym mógłby on odblokować trasę z Wilanowa, ale trzeba by rozszerzyć strefę Tempo 30 do ul. Marszałkowskiej lub udrożnić skrzyżowanie Koszykowa / Emilii Plater / Noakowskiego (szerzej problem jest omówiony na blogu Rowerozofia:
http://rowerozofia.blox.pl/2016/11/Analiza-infrastruktury-rowerowej-w-poludniowej.html
).

Wcześniej prawdopodobnie zaktualizujemy wskaźnik kontraruchu, który też maszma szanse urosnąć przed końcem roku.

##Dokumentacja zdjęciowa

kasprzaka-158-32.jpg
Skrzyżowanie Kasprzaka i Krzyżanowskiego - tak było [[kasprzaka-084]]. Według wcześniejszych zapowiedzi na oznakowanie przejazdu mieliśmy czekać aż do odbudowy linii tramwajowej w ul. Kasprzaka.

kasprzaka-16c-0744.jpg
Zdjęcie z 14 grudnia 2016 r. Oznakowanie poziome i sygnalizacja już gotowe, oznakowanie pionowe wciąż po staremu.

kasprzaka-16c-0526.jpg
Wagę trasy potwierdzają ślady opon na świeżym śniegu.

kasprzaka-16c-0729.jpg
Rzadki w bogatej Warszawie widok, czyli wspólna blenda [[zielone_swiatlo-elk]].

kasprzaka-16c-2735.jpg
19 grudnia 2016 r. - już jest komplet oznakowania. Pomijając kwestię pogody, zdecydowanie dobra zmiana!

kasprzaka-16c-0211.jpg
Niemal równocześnie poszerzono wąskie gardło kilkaset metrów dalej, pod wiaduktem kolejowym [[kasprzaka-105]].

kasprzaka-16c-0205.jpg
Przydałoby się jeszcze ograniczyć zagracenie ciągu pieszo-rowerowego.

#Zobacz także

Przyjęta metodologia - dobór punktów węzłowych i wymogi wobec tras dojazdu: [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-1]]

Inne wskaźniki <q>rowerowego skoku cywilizacyjnego</q>:

- główne trasy w centrum: [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-2]]

- bezpieczne przejazdy i skrzyżowania: [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-3]]

- kontraruch rowerowy: [[rowerowy_skok_cywilizacyjny-4-akt]]








Zmiany oczekujace na akceptacje

Brak zmian.