Artykuły: 1-20 | 21-28

Sposoby na usprawnienie ruchu w mieście

Dobre praktyki charakteryzują się tym, że są dobre – bo są praktyczne. Ich głównym mankamentem jest zazwyczaj fakt, że są praktykowane zbyt rzadko. Aby ułatwić ich rozpowszechnianie, przygotowaliśmy publikację Bezpieczna i... »

2017.01.25: Strefy Tempo 30

Na większości ulic miejskich kluczowe znaczenie ma zapewnienie dobrych warunków ruchu wszystkim uczestnikom ruchu, w tym rowerzystom i pieszym. Wprowadzenie stref „Tempo 30” pozwala zapewnić bezpieczeństwo i pogodzić interesy... »

2016.06.19: Wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy

Gdy jedna ulica obsługiwana jest zarówno komunikacją tramwajową jak i autobusową, pasażer często ma dylemat, na który przystanek się udać, by najszybciej pojechać w danym kierunku. Zazwyczaj nawet sprawdzenie rozkładów wymaga, by pójść... »

2016.06.12: Woonerf, czyli ulica do życia

W książce Profesora Gawlikowskiego z roku 1992 pod tytułem Ulica w strukturze miasta czytamy, iż woonerf to sposób projektowania ulicy w terenach mieszkaniowych. Po raz pierwszy został on zastosowany w Delft w latach siedemdziesiątych... »

2016.05.25: Przejście naziemne w miejscu podziemnego

Pierwsza dekada po roku 2000 to okres zmian w polskich miastach, także we Wrocławiu. Wzrost dochodów mieszkańców i pęd do posiadania własnego auta sprawiły, że liczba samochodów w mieście gwałtownie wzrosła. Jednocześnie wrocławianie w... »

2016.05.23: Stojaki w jezdniach na wlotach skrzyżowań

Stojaki rowerowe tam, gdzie ruch rowerowy odbywa się w jezdni, powinny być lokalizowane w jezdniach. Ułatwia to wprowadzanie rowerów do stojaków i minimalizuje konflikty z pieszymi. Lokalizacja stojaków na wlotach skrzyżowań ma dwie... »

2016.04.15: Krawężnik 0 cm jako standard na przejściach dla pieszych

Płaski krawężnik (o wysokości 0 cm) na przejściach dla pieszych to prosty sposób na ułatwienie poruszania się po mieście niezmotoryzowanym mieszkańcom. Polega on na zastąpieniu krawężnika w formie schodka pochyłością, którą łatwo można... »

2016.04.11: Droga dla rowerów jako samodzielny wlot skrzyżowania

Droga dla rowerów jako samodzielny wlot skrzyżowania jest rozwiązaniem w wielu przypadkach optymalnym. Poprawne zastosowanie takiego rozwiązania zmniejsza liczbę punktów kolizji rower – samochód, a nawet poprawia przepustowość. Może... »

2016.03.31: Dwukierunkowy ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych

Ulice jednokierunkowe w centrach miast i osiedli w swoich założeniach mają usprawnić ruch pojazdów samochodowych, ułatwić parkowanie oraz ograniczyć negatywne skutki nadmiernego zanieczyszczenia powietrza czy kongestii. Jednak przy... »

2016.03.26: Most tramwajowo-rowerowo-pieszy

Jedną z najnowszych przepraw przez Brdę w Bydgoszczy jest most tramwajowy im. Władysława Jagiełły, dzięki któremu uzyskano ponownie połączenie tramwajowe do głównego dworca kolejowego. Podobne połączenie funkcjonowało do 1990 r. i biegło... »

2015.12.05: Automatyczna detekcja pieszych

Wśród dobrych praktyk opisanych w wydanej niedawno publikacji znalazła się automatyczna detekcja pieszych. Jak wspominał dyrektor warszawskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji na seminarium , obecnie funkcjonuje ona na ośmiu warszawskich... »

2008.10.20: Nieoficjalny parking typu bike & ride

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono wyróżnienie kapituły. ruch rowerowy. pętla autobusowa Szczęśliwice. Na wyróżnienie zasługuje zgłoszenie bardzo... »

2008.10.20: Asfaltowa ścieżka rowerowa

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono wyróżnienie kapituły. Ruch rowerowy. ulica Marymoncka, Warszawa. Fakt, że asfalt został doceniony jako... »

2008.08.15: Zwężenie jezdni na przejściu dla pieszych

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono czwarte miejsce w kategorii "ruch pieszy". Zgłaszane rozwiązanie znajduje się na ulicy Górnośląskiej (dzielnica... »

2008.08.15: Wyniesione tarcze skrzyżowań

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono piąte miejsce w kategorii "ruch pieszy". Zgłaszane rozwiązanie znajduje się na ulicy Rumiankowej w dzielnicy... »

2008.08.15: Wyniesione przejście dla pieszych i przejazd rowerowy

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono pierwsze miejsce w kategorii "ruch pieszy" oraz wyróżnienie kapituły. Rozwiązanie znajduje się na ulicy Karola... »

2008.08.15: Wydzielony pas tramwajowy

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono trzecie miejsce w kategorii "transport zbiorowy". wydzielone pasy tramwajowe na Trasie W-Z, między pl. Bankowym a... »

2008.08.15: Wspólny bilet ZTM-KM

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono pierwsze miejsce w kategorii "transport zbiorowy". Cała aglomeracja Wspólny bilet umożliwia wykorzystanie w pełni... »

2008.08.15: Włączenie ścieżki w jezdnię

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono trzecie miejsce w kategorii "ruch rowerowy". ulica Puławska, wschodnia strona skrzyżowania z Olkuską, Warszawa... »

2008.08.15: Krakowskie Przedmieście - warszawski trotuar

Poniższe rozwiązanie zostało zgłoszone do Konkursu na Dobre Praktyki komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej. Zdobyło ono drugie miejsce w kategorii "ruch pieszy". Krakowskie Przedmieście Aby zachęty do podróży niesamochodowych były... »

Artykuły: 1-20 | 21-28 | Dodaj nowy